fernanda Startet 19.August.2010 Del på Facebook Startet 19.August.2010 Hei. Jeg vurdrer en Nimbus 37 Commander fra 94, som står på Finn.no Er det noen som har erfaring med denne båttypen, og kan gi meg noen tips til hva jeg skal se etter? Motorene er en VP 41, med akslinger. Hvordan er denne i sjøen? Har bare fått prøved den i fint vær... Takk for alle innspill. Mvh Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Bitteliten Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 (redigert) Jeg har bare kjørt søsteren 380 Coupe - samme skrog - veier nok litt mindre. Jeg synes den slår en del i motsjø. Et ganske fyldig forskip som gjør det. Og ganske flat akter som gjør at den sladder en del i svinger. Men jeg var ute etter sportscruiser da jeg så på båten - så jeg var vel litt kritisk Jeg liker båten godt - toppetasjen er flott. Jeg stusset på at det ikke var ståhøyde på badet. AD 41 er skikkelig arbeidshester. Så lenge der er godt vedlikehold og de ikke går varme bør det være OK. Redigert 19.August.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 Jeg stusset på at det ikke var ståhøyde på badet. Er det mulig da ? Høy, Bitteliten ? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 nei - i følge vekta burde jeg vært høyere Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 Commander, som alle nimbus båter er ikke lagd for oss over 175cm. Har en kompis med 360 Coupe (tror det var riktig) og det er en fantastisk båt for de kortvokste Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 Jeg vet ikke hva dere pleier å ha på av hodepryd i båten, men har du for vane å bruke floss innendørs (og det hører kanskje med i NordWest?), ser jeg jo at de over 180 kan ha et problem med takhøyden Min er noe nyere enn den trådstarter spør om, og jeg har 38-foteren, så sammenligningen med en 37 fots Commander fra -94 blir kanskje feil. Dette er første gang jeg har Volvo i båt (2 x D4/300), så 41-serien kan jeg derfor si lite om. Båten veier ellers ca 7 tonn, er 11,50 lang og 3,6 bred. Av kapasiteter tar den 750 liter diesel og ca 450 liter vann. Jeg er godt fornøyd med kvalitet, funksjonalitet og håndverk, men Commander-serien har en særegen arkitektur som man enten hater eller liker. Etter min mening er den behagelig funksjonell med mye lys og flate. Velger man Nimbus, velger man også fine snekkerier og lekre interiørdetaljer. Bitteliten har rett i at den med det brede forskipet sikkert slår noe mer i motsjø enn rene sportscruisere, men dette blir et valg av konsept. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 Jeg vil tror at denne båten vil bli solgt relativt fort. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 Lekker sak om det er Finn-kode 23656729 ? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 Tilde - bruker dere ikke flosshatt i Numbus? Jeg trodde det var standard ombord på ekte aristorkratiske svenske båter Kan hende det var Coupe som hadde dårlig ståhøyde på badet. En av dem var det i hvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 (redigert) Jeg sikler mer enn jeg tør fortelle om hjemme på Storebro 435 fra samme verft, Bitteliten. Havner jeg opp med denne, skal jeg vurdere å bestille eget hatteskap innenfor biblioteket ombord Enig med betraktningene over at dersom båten trådstarter henviser til er i god stand, burde man nok ikke tenke for lenge. Dette ser for meg ut til å være et godt kjøp. Du må bruke gangetabellen på den prisen dersom du ser i prislisten til Nimbus på dagens versjoner. Redigert 19.August.2010 av Tilde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 Den ser rigtig fin ud på billederne. Og det er et godt eksempel på hvor godt en båd holder sig når den er godt bygget og godt vedligeholdt. Meget båd for pengene her Andy Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 Lekker sak om det er Finn-kode 23656729 ? I denne står det 2 stk 42B motorer og ikke 2 stk 41 som trådstarter nevner. Kjenner eier av båten med overfornevnte Finn kode. Kan skrive under på at den er tatt meget godt vare på. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
VannTro Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 (redigert) Lekker sak om det er Finn-kode 23656729 ? Om det er denne båten så har den KAMD42 og ikke 41 motorer. Det er vel en vesensforskjell. På den andre siden, har de gått bra siden 1994 så er det vel kanskje ingen fare. http://www.finn.no/f...nnkode=23656729 Når jeg sjekker annonsene så er det nok denne her det er snakk om og da stemmer det bedre med motorene http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=23690699 Redigert 19.August.2010 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
MajorAndy Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 (redigert) Jeg mener, at der er tale om denne: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=23690699 Andy Red: Nå, Vanntro nåede at korrigere mens jeg skrev :-) Redigert 19.August.2010 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kurth Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 Tror også dette er et godt kjøp, har hørt at eier var villig til å selge for 1.1 mil. men ikke under. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 Jeg sikler mer enn jeg tør fortelle om hjemme på Storebro 435 fra samme verft, Bitteliten. Om spekken på weben deres stemmer bør du i hvertfall få med noen ekstra batterier. Mener det stod 2x115Ah forbruksbank. Lekker den 435'en. Fås den med hev og senkbar platform som 43 Nova? Men du vet jo hva jeg mener om båt i den størrelsen og prisklassen. Jeg vil anbefale deg en tur til Vindön på ôppet Varv først - prat med Martin og få deg en tur ut på vannet. Eller så kan jeg også by på en prøvetur om det passer slik Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 20.August.2010 Del på Facebook Svart 20.August.2010 (redigert) Takk for tilbudet, Bitteliten. Tror Storebro 435 leveres standard med 4x185 Ah (1 x start og 3 x forbruk), men det er jo lett å endre på. Nå har jeg 6x110Ah (1xstart + 5xforbruk). Standard på 38`en er av en eller annen merkelig grunn 6x75Ah. Som du vet kan jo alt tilpasses, og på en 435 ville jeg nok ha et par ekstra av samme størrelse (f.eks 6x185 ah) Om du ønsker senkbar plattform, er nok også dette tilgjengelig. Kjekk sak når det blir litt vekt på jolla. Jeg vet jo at det finnes mange andre båter i denne prisklassen også, men jeg liker Commander-konseptet og ikke minst håndverket i disse båtene. 435 synes jeg er utrolig linjelekker og "kler" konseptet bedre enn den jeg har nå, men så er jo prisen også en helt annen. 38: På ønskelista: Storebro 435 Først må jeg uansett legge en strategi i forhold til kona (et besøk på Engø kanskje ?), så får jeg legge planene videre derfra. Redigert 20.August.2010 av Tilde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 20.August.2010 Del på Facebook Svart 20.August.2010 Storebro er svært flott. men jeg liker ikke at rattet er på feil side :) Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 20.August.2010 Del på Facebook Svart 20.August.2010 Jeg tror kanskje jeg ville ha vært spesielt oppmerksom på om skroget har noen skader under vannlinjen. Det er sandwich, om jeg ikke tar feil, og vannintrengning her kan kanskje være noe mere plagsom enn i enkeltskrog. Hvis det er den Commanderen jeg har forsøkt å overtale kona til å akseptere, så er den jo noen 100-tusen billigere enn nærmeste utfordrer. Kan hende at det er en grunn til det... Eller kanskje den bare er priset bra! Lekker båt er det i alle fall. Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 24.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2010 Hei, Takk for mange bra svar. Ser nå at båten dessverre ble solgt. Hadde avtale om at selger tok kontakt om noe skjedde, men har ikke hørt noe, så da ble det ikke den båten på oss... Jeg vil tror at denne båten vil bli solgt relativt fort. Båten har ligget til salgs i nesten 2år, han startet på 1,6mill i fjor vår og gikk ned til 1,2mill i fjor høst, og startet igjen i våres på 1,4mill, men gikk raskt ned til 1,2mill. Vi har kikket på båten både på land og prøvekjørt den på vannet, og den virket rimelig bra. Noen slitasjemerker i innredningen, men utvendig var den hel og pen. Tilde - bruker dere ikke flosshatt i Numbus? Jeg trodde det var standard ombord på ekte aristorkratiske svenske båter Kan hende det var Coupe som hadde dårlig ståhøyde på badet. En av dem var det i hvertfall. Nå er vel ikke jeg av de høyeste, 1,83 på nyvaskede bein, men jeg hadde ingen problemer med ståhøyden noe sted i båten. Jeg tror kanskje jeg ville ha vært spesielt oppmerksom på om skroget har noen skader under vannlinjen. Det er sandwich, om jeg ikke tar feil, og vannintrengning her kan kanskje være noe mere plagsom enn i enkeltskrog. Hvis det er den Commanderen jeg har forsøkt å overtale kona til å akseptere, så er den jo noen 100-tusen billigere enn nærmeste utfordrer. Kan hende at det er en grunn til det... Eller kanskje den bare er priset bra! Lekker båt er det i alle fall. Båten var nok priset bra nå, det var litt slitasje på innredning, og litt gammelt utstyr, men båten var veldig pen i skroget, både under og over vannlinjen. Og motorene virket rimelig bra de og, så synd den glapp... Og prisen må ha vært bra slik jeg ser det. Uansett mener jeg at dette er en tøff båt, kanskje litt sær, enten liker du den eller hater den tror jeg.... Jeg liker den, spesielt at fly er så lav... Forøvrig var jeg med i budrunden på en Nord West 355 som hadde havarert, men den ble for dyr for meg til slutt. Så da er det bare å lete videre etter båt, og det er jo gøy. Takk igjen for alle svar. Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Key Freak Svart 24.August.2010 Del på Facebook Svart 24.August.2010 Forøvrig var jeg med i budrunden på en Nord West 355 som hadde havarert, men den ble for dyr for meg til slutt. Jeg så også den annonsen. Har du noen aning om hva den gikk for til slutt? Evt. hva lå prisen på da du ga deg? Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
fernanda Svart 24.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2010 Jeg så også den annonsen. Har du noen aning om hva den gikk for til slutt? Evt. hva lå prisen på da du ga deg? Jeg tror det høyeste budet ble 800.000.-, men er ikke sikker, jeg ga meg på 630.000.- Det var endel jobb med den for å få den fin igjen. Men selve hullet i skroget var en enkel sak å fikse.... Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Astor Svart 24.August.2010 Del på Facebook Svart 24.August.2010 Nimbusen har etter min mening for mange trapper for at man skal føle seg komfortabel. Sikkert for at mye skal falle på plass, men grensen bør gå ett sted, er nå min mening. Storebroen står også på min liste over båt man kan bli gammel i. Storebro-båtene er det desidert flotteste som er laget i nabolandet. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.