Jump to content

Tetting av skruehull i 10fot with, va skal eg bruke?

Proxor

Recommended Posts

Hei, oki, blir sikaflex hardt? eller er det sån mjuk selicon?

Slik ser rattstyringen ut, va gir du for den da, ratt og gass hendel med kabel følger med. men er ikke sikkert eg kjøper båtn og er ikke helt sikkert eg fjerner rattstyringen heller, men får se, kan noe slikt sendes som vandelig postpakke?

6857032_520x0.jpg

6857033_520x0.jpg

Redigert av Kurt-Inge (see edit history)

Tja?

Det ser ut til at båten din er lakkert rød!

Hvis det er hull i gelcoat? Rengjør så godt du kan slik at det er "ren" gelcoat runt hullene. Jeg ville tapet med maskeringstape så nært hulene som mulig, for deretter å fylle dem med Plastic Padding - Gelcoat Filler.

Ta vekk tapen. Deretter sliper/pusser du slik at ny og gammel gelcoat går i ett! Røbb og poler deretter! Burde gi problemfri løsning!

Fordel:

Gelcoatfilleren er smooth og "blank" tvers i gjennom! Ved lik farge er overgangene usynlige!

Ulempe:

Hvis gelcoaten ikke er tilnærmelsesvis hvit, har du et problem. Da må pigment røres inn i gelcoatfilleren før påføring! - Eller mal over etter å ha brukt gelcoatfiller. Da blir det ikke noen "rare" myke punkter som det blir etter å ha brukt silikon eller annet liknende stoff, som ikke tåler noe over seg!

Mvh. Strawberry

Redigert av strawberry (see edit history)

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...