Åsabu Startet 20.August.2010 Link til dette innlegget Startet 20.August.2010 (redigert) Jeg har et Bravo 3 drev x utgave for diesel. Drevet er fra 2006. Det har tidligere ikke brukt noe særlig med olje, men i fjor måtte jeg begynne å etterfylle tanken som står i motorrommet. Jeg kjøpte en quicksilver flaske i fjor og har siden den gang måtte etterfylle ca 4 ganger.Totalt har jeg etterfylt nå ca 0,7 liter fordelt på 4 ganger og snart 2 sesonger. Er dette normalt forbruk? Eventuelt hva bør jeg sjekke? Jeg kjører under 100 timer i sesongen. Redigert 20.August.2010 av Åsabu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 20.August.2010 Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 I min verden bruker ikke drev olje. I tilfelle lekker de feks i simmerringen. Hvor mye som må etterfylles avhenger av hvor nøye man er med å få bort luft ifm bytte av olje. Jeg har på tre sesonger etterfylt en gang. Det var 2 mndr etter at båten var ny. På forrige båt(2X) etterfylte jeg ikke på 7 sesonger. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Rotax Svart 20.August.2010 Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 På min forrige båt var det et Bravo III drev fra 1997. Jeg etterfylte kun olje ifm at drevet ble tatt av og satt på (lekker alltid ut litt da). Etterfylte aldri ellers.... Sitér dette innlegget Link to post
Åsabu Svart 20.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 I min verden bruker ikke drev olje. I tilfelle lekker de feks i simmerringen. Hvor mye som må etterfylles avhenger av hvor nøye man er med å få bort luft ifm bytte av olje. Jeg har på tre sesonger etterfylt en gang. Det var 2 mndr etter at båten var ny. På forrige båt(2X) etterfylte jeg ikke på 7 sesonger. Hvor sitter denne simmerringen og må det eventuelt gjøres av et verksted? Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 20.August.2010 Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 se denne lenken http://www.boatfix.com/merc/Servmanl/11/11d3r5x.pdf mye kan gjøres av de fingernemme. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.