Jump to content

Hva er normalt oljeforbruk på Bravo 3 drev?

Åsabu

Recommended Posts

Jeg har et Bravo 3 drev x utgave for diesel. Drevet er fra 2006. Det har tidligere ikke brukt noe særlig med olje, men i fjor måtte jeg begynne å etterfylle tanken som står i motorrommet. Jeg kjøpte en quicksilver flaske i fjor og har siden den gang måtte etterfylle ca 4 ganger.Totalt har jeg etterfylt nå ca 0,7 liter fordelt på 4 ganger og snart 2 sesonger. Er dette normalt forbruk? Eventuelt hva bør jeg sjekke? Jeg kjører under 100 timer i sesongen.

Redigert av Åsabu (see edit history)

I min verden bruker ikke drev olje. I tilfelle lekker de feks i simmerringen. Hvor mye som må etterfylles avhenger av hvor nøye man er med å få bort luft ifm bytte av olje. Jeg har på tre sesonger etterfylt en gang. Det var 2 mndr etter at båten var ny. På forrige båt(2X) etterfylte jeg ikke på 7 sesonger.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

I min verden bruker ikke drev olje. I tilfelle lekker de feks i simmerringen. Hvor mye som må etterfylles avhenger av hvor nøye man er med å få bort luft ifm bytte av olje. Jeg har på tre sesonger etterfylt en gang. Det var 2 mndr etter at båten var ny. På forrige båt(2X) etterfylte jeg ikke på 7 sesonger.

Hvor sitter denne simmerringen og må det eventuelt gjøres av et verksted?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...