Barsk IV Startet 15.September.2004 Link til dette innlegget Startet 15.September.2004 Dette får iallefall meg til å innse at min gamle redningsflåte sendes til service denne vinteren; http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/09/15/408412.html og etterhvert tar jeg meg råd til en nødpeilesender og en ekstra håndholdt vhf også, så kanskje jeg slipper å vente i 7 dager om uhellet skulle være ute......? mvh Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 15.September.2004 Link til dette innlegget Svart 15.September.2004 sitat: Kapteinen sendte ut nødsignal før de forlot båten, men ingen plukket opp signalet. På redningsflåten var det ingen sender som kunne gi redningsmannskapene muligheter for å lokalisere dem, og en båt som passerte stanset ikke da de sendte opp nødbluss. Ikke bra Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 15.September.2004 Link til dette innlegget Svart 15.September.2004 Nei det er langt ifra bra Lasse, men vi må nok bare innse at det dessverre blir mer og mer vanlig. En styrmann ble jo nylig dømt til mange års fengsel for noe lignende - for han stanset ikke engang for å redde folk som han selv hadde rent i senk. Delvis tror at denne utviklingen er kulturelt begrunnet; vi får inn en helt ny type sjøoffiserer med gode skoler og flotte sertifikater, men de er så redde for å "tape ansikt" og så engstelige for sine overordnede at de i gitte situasjoner holder seg for ører og øyne for ikke å måtte avvike fra seilingsplanen. En meget beklagelig utvikling! mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.