Bistas Startet 20.August.2010 Link til dette innlegget Startet 20.August.2010 (redigert) Ser at mange lar seilbåten (og andre båter) ligge innefroset om vinteren, har selv kjøpt 3 år gammel båt som har ligget ute innefroset uten at dette har betyd noe for båten. Noen som har noe innspill på dette. Man sparer jo ett betydlig beløp iforhold til boble havn eller iland setting Redigert 20.August.2010 av Bistas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 20.August.2010 Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 Ligger isen i ro og ikke blir for tykk(jeg vil si maks 10cm.) går det som oftest bra. Du må frostsikre alle gjennomføringer og selvsagt også motoren. En varmeovn ombord kan være en god ide. Sitér dette innlegget Link to post
KnutIvar@home Svart 20.August.2010 Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 innefrosset? vel det hadde jeg ikke hatt lyst og utsette båten min for. kommer jo selvsagt an på skrogmateriale da men.. jeg tar ikke opp båten min for vinteren, ligger i en isfri havn så jeg ser det slik at den har det bedre på sjøen enn på land. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 20.August.2010 Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 det er gjerne littegranne varmere ombord når den ligger i sjøen enn det er om den står på land; sjøen holder vel like over 0° under isen. Det er hovedsakelig isen som kan gi vansker, hvis den gnager på skroget. Enig i Lazyjacks vurdering. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.