Jump to content

Er det mulig å redusere damp fra eksos ved belastning? (TMD40A)

Polarn

Recommended Posts

Sliter med en del damp fra eksosen når jeg er i marsfart. Motoren er ikke varm eller forbruker noe vann, så det er ikke noe annet galt enn at eksosen blir varm. Hvilken temperatur bør egenllig eksosvannet holde? Har godt med gjennomstrømning av vann. Er det noe man kan gjøre for å redusere dette?

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Mange bruker damp i eksosen som indikator for slitt impeller eller andre feil i kjølesystemet. Om det er noe som har oppstått med tiden så tyder det på redusert sjøvannsmengde og årsaken bør lokaliseres og rettes.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Systemrens er greit nok det, men bare dra med deg hageslangen ombord. Steng bunnventil og løs slangene over alt. Spyl motsatt vei igjennom alt. Sjøvannsfilter stopper ikkje alt, det havner mykje i feks oljekjøleren. Pass på å spyle igjennom slangene som går ned til kjøling på gear. Og slutt med zink i gearen. De knekker og lager propper i kjølesystemet. Bedre med tæring en varmskjæring...

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Jeg tok ut den ene zinken på gearet, men har jo en til. å motoren sitter det også en. Er det nok med bare en? Eller er det bedre om jeg bruker en stor som jeg monterer på aksel i tillegg?

Kort spørsmål. På impelleren følger det med en papp pakning og en tynn o-ring. Hvilke skal brukes?

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Hei Polarn. Om du skal bruke papir pakning eller o-ring er ganske lett å se når du har tatt av lokket på impellerpumpen. Er det

ett runt spor i lokket skal o-ringen ligge der, om lokket er helt flatt skal pakningen brukes, husker desverre ikke hva som brukes på din motor.

Litt Permatex på papirpakningen eller litt fett på o-ringen er fint :smiley:

Lars

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...