Gullfisk Svart 24.August.2010 Link til dette innlegget Svart 24.August.2010 Sitter det ikke en gjenget tilkobling bakerst på siden av manifolden til å koble til måler på turbotrykk? Tror du førtst må få målt om du får trykk. Når det gjelder målingen, tror jeg ikke du får noe trykk om du ruser i tomgang.Du må nok ha belastning for å få noe fres i trykket. Det er i hvertfall min erfaring. Får ikke trykk før jeg begynner å dra deplasementskroget ut av fartsommerådet, men da blir det fart i trykket også. Sitér dette innlegget Link to post
JNE.Turbo Svart 24.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2010 Jo, det er helt rett. Det er der jeg har satt på en måler. Har målt med belastning.. helt dødt. Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 24.August.2010 Link til dette innlegget Svart 24.August.2010 En bekjent hadde tilsvarende problem, nyoverhalt motor, han endte opp med å justere på dieselpumpe slik at motoren fikk noe mer, da kom turbotrykket.... Sitér dette innlegget Link to post
cosmo Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Dersom den har fint turtall uten belastning, kan det jo være motstand i drevet som gjør at den ikke får opp turtallet. Sitér dette innlegget Link to post
pantzatt Svart 27.August.2010 Link til dette innlegget Svart 27.August.2010 Samme problem som jeg hadde tidligere på min 40A motor og som er ifølge Penta et kjent problem på eldre 40 motorer. Prøv å justere matingen på dieselpumpa (den skruen som er plombert), en kvart omdreining til å begynne med. Dette fordi at turbotrykket ikke øker før det er fart i pumpa... Turbotrykket måles på manifoil under belastning! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.