ford4fun Startet 21.August.2010 Del på Facebook Startet 21.August.2010 Hei! Har en bayliner 2858 CB med en nymontert Peninsular TA300 tror jeg den het.. Der har den mekaniske pumpa gått i stykker, og vi mistenker den har gitt for lite trykk til dieselpumpa. Har satt på en Biltemapumpe nå, gir 120l/h, og opptil 0,3bar i trykk.. Den går bedre om man drar sakte opp i turtallet, men gir man fort på, virker det som den henger.. Noen som har forsøkt med andre kvikkere drivstoffpumper på sine motorer? Kenneth Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 21.August.2010 Del på Facebook Svart 21.August.2010 Prøvde sjøl på ein 7.3 liter v8 diesel 270 hk. Satte på ein puls pumpe men den løste ikke problemet mitt den gang. Var andre ting som var galt. Tror den ligger her enda. Men original pumpen er vel ikke dyr. Er vel en 6.5 chevy diesel det der tenker eg. 4-500 spenn for ein ny Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Hulda Svart 21.August.2010 Del på Facebook Svart 21.August.2010 Monter originalpumpen, eller bruk en som er beregnet for inntakstrykket. Snakk eventuelt med Aarnes i Østfold. Egentlig ber du om problemer ved å montere mindreverdige komponenter. Sitér dette innlegget Link to post
Bayliner 2855 330TD Svart 21.August.2010 Del på Facebook Svart 21.August.2010 Har selv en 400TA serie. Hvor har du kjøpt din? Men du må nok bestille fra drev.se en orginal. Jeg prøvde alt av pumper men måtte bøye meg. Den orginale er veldig sensitiv mot sprit og andre kjemikalier som har lavere smøreverdi. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.August.2010 Del på Facebook Svart 21.August.2010 Jeg har gjort en forbedring til, jeg tilsetter ekstra smøremiddel til dieselen. Sitér dette innlegget Link to post
ford4fun Svart 22.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2010 Handlet av Ice i Stockholm var det vel.. peninsular.se Er 400TA-310 den heter kanskje? På peninsulardiesel.com selger de jo en komplett modul med filter og pumpe til disse motorene.. Link Finner ikke noe specs på den pumpa desverre... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.