Trude III Startet 16.September.2004 Link til dette innlegget Startet 16.September.2004 Hei folkens, Jeg har hatt båten på reparasjon. Propellakselbraketten har blitt støpt fast på ny etter en tidligere skade. I den forbindelse har verkstedet (Bærum Plastservice) måttet heve eksospotten med ca. 15-20cm. Denne ligger nå omtrent i nivå med eksosbendet / utkastet. Mitt spørsmål er: Når motoren stoppes vil nivået på "restvannet" nærme seg eksosutløpet fra motoren? Jeg er selvfølgelig bekymret for at en skvett sjøvann kan slå inn i Wastgate evt. turbo med katastrofale følger.. Tenker jeg helt feil? Finnes det noen mal / regler på hvordan eksosanlegget skal installeres? Utløpet er i skrogsiden i vannlinjen (delvis under vann). Jeg har søkt på dette uten og finne noe som er relevant for dette.. Hilsen Harald L Sitér dette innlegget Trude III Link to post
havardos Svart 16.September.2004 Link til dette innlegget Svart 16.September.2004 Hei! En jeg kjenner hadde problemer med at det kom inn sjøvann gjennom eksosen. Han hadde en slags form for tilbakeslagsventil, men etter at denne hadde feila x antall ganger satte han på en kuleventil som han stenger hver gang han går fra båten. Dermed var problemet en saga blott. Kanskje ikke svar på spørsmålet ditt, men likevel...... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.