Jump to content

Septikmåler (vannmåler) viser feil uten fysisk hindring

thomasd

Recommended Posts

Hei,

Jeg har en Windy 25 Mirage fra 2003. Min septikmåler har over lengre tid vist halv tank kontinuerlig, så i dag tok jeg den "drittjobben" det bokstavelig talt er å demontere giveren som står i septiktanken. Giveren er et utformet som et plastrør på ca 5 cm diameter som er perforert.

Den var ikke særlig skitten, men jeg rengjorde likevel, og det syntes som om måleren som beveger seg inni gikk fritt frem og tilbake når jeg snudde giveren opp og ned - på mine øre hørtes det ut som den "bunnet" røret når jeg snudde den. Dessverre er det ikke mulig å observere denne delen som beveger seg. Hadde det vært noen fremmedobjekter som var til hinder, antar jeg at det ville vært tilnærmet lydløst. Når den stod opp ned viste måleren fullt, og når den stod rett vei var måleren (som vanlig) halvfull.

Har noen forslag til løsning her? Er det noen form for kalibrering som har gått skeis?

Mvh

Thomas

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...