Jump to content

Reparasjon av teaklist ved luke.

Mian

Recommended Posts

Jeg har en teaklist ved luka ned til kabinen i min seilbåt som er sprukket og øvre del er revet delvis løs fra den nedre. Dette er lista som luka ned til kabinen går innunder når den skyves opp. (Takluka, ikke trelemmen som vender mot cockpit.) Det ser ut som det noenlunde greit skal kunne settes fast igjen ved bruk av litt trelim og en skrue eller to, men jeg lurer på om jeg finner tynne nok skruer. Er 3 mm treskruer det minste som finnes eller går de ned til 2 mm? Ser for meg at 3 mm kan bli litt vel kraftig, faktisk, for lista er jo ganske tynn der.

Kan et alternativ være å bore hull ned i delen som skal festes samt litt ned i underdelen av lista som den løsrevne delen skal festes til og så legge nedi en tynn stift innsmurt med litt formtre (eller muligens bare med trelim)? Skal i tillegg lime treet med trelim i bruddflaten, så stiften/skruen er jo bare en forsterkning.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...