Shiny Startet 22.August.2010 Del på Facebook Startet 22.August.2010 I dag opplevde jeg det som om propellen slapp ved litt trim eller svinging i marsjfart. Har bravo 3 med originale 22P propellsett og CMD 320 motor. 100 timer siden ny. Vanligvis kan jeg tilte drevet ut ganske mye, men nå økte turtallet nesten med en gang jeg tiltet litt, og en kunne høre at den slapp. Fikk dermed litt følelse av at båten nesten overplaner, iom at man ikke får baugen ut av vannet. Det så også ut som hekkbølgen var flatere i senter enn normalt, vannet danner vanligvis en skarp topp i midten. Båten gikk tilnermet lik marsj som vanlig, sett bort fra at trim ikke var optimal. Har sjekket propell, ingen synlige skader/groe, bunnen på båten er bra, samme last som tidligere. Forrige helg var alt som det skulle. Noen som har opplevd liknende eller har tips og komme med? Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
Boywonder Svart 22.August.2010 Del på Facebook Svart 22.August.2010 Har du vært under vann og sjekket bunnen på båten? Er ikke mye groe som skal til... Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Shiny Svart 22.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2010 Hadde båten på land for 3 uker siden. Var noen rur på steglistene foran, spytle bunn før jeg satte ut igjen. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
Kire Svart 23.August.2010 Del på Facebook Svart 23.August.2010 Jeg tror nok du har noe rur som forstyrrer rundt drevet. Min hadde masse rir under kavitasjinsplata og hadde litt slipp i sving da. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 23.August.2010 Del på Facebook Svart 23.August.2010 Det så også ut som hekkbølgen var flatere i senter enn normalt, vannet danner vanligvis en skarp topp i midten. I mitt hode og erfaring, etter å ha blitt opplært av erfarne båtbyggere som sverger til drev, er en flat hekkbølge fra drevet optimalt. Det går enkelt ut på at propellstrømmen skal gå vannrett med vann flaten.... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Shiny Svart 23.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2010 Skal få heist opp båten iløpet av uka. Håper det er så enkelt som rur eller blåskjell rundt akterspeil/slanger til trimsylindere. Vedr hekkbølgen var det noe jeg la merke til når jeg opplevde slipp, slakket jeg av litt eller trimmet inn ble den som vanlig, spissere på midten. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.