Hamish Startet 23.August.2010 Link til dette innlegget Startet 23.August.2010 Jeg har en mengde tekniske probler med min Storebro 38 og har bestemt meg for å få den fraktet på lastebil fra Vallø ved Tønsberg til min båtplass på Blommenholm. Målene på båten er 11,50 m. lang, 4 meter bred og rundt 4 meter høy. Vet noen her inne om et pålitelig transportfirma som kan ta denne jobben. Har noen en ide om hva det vil koste? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 23.August.2010 Link til dette innlegget Svart 23.August.2010 Hør med Kent Kran & Transport AS i Sande (Vestfold). De har massevis av erfaring med båttransport. Pris for en slik jobb aner jeg ikke, men det er jo ikke så langt å kjøre. Stor båt, så vi snakker jo følgebil osv. Men det kan du sikkert kjøre selv. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
S/Y Ørnen Svart 23.August.2010 Link til dette innlegget Svart 23.August.2010 Et annet alternativ er Finn Eriksen i Drøbak. Proff firma som har mange års erfaring i transport av store båter over hele Europa. Eriksen Transport Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 23.August.2010 Link til dette innlegget Svart 23.August.2010 Hør med Johnsen transport i Larvik. De har kraftig bil og driver mye med båttransport. Har veldig god erfaring med de Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 23.August.2010 Link til dette innlegget Svart 23.August.2010 Tipper at det er enklere å få noen til å taue den på vannet... Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 23.August.2010 Link til dette innlegget Svart 23.August.2010 Stor båt, så vi snakker jo følgebil osv. Men det kan du sikkert kjøre selv. Det er ikke brått sikkert. Det stilles spesielle krav til følgebiler/ledebiler for bred last. Husker fra før at det var krav om at det bla skulle være varebil...og selvfølgelig blunker på taket, men det kan man jo lett få på plass. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
evenR4u Svart 23.August.2010 Link til dette innlegget Svart 23.August.2010 Jeg fraktet min med Finn Eriksen (Drøbak) fra Gjøvik til Fredrikstad. Lengde 12 m, bredde 4 m, høyde på bilen 4,65 m og 11 tonn. Kr 24.000 m mva. Pga høyden måtte vi unngå alle tuneller og de fleste motorveibruene. Hvis du holder høyden under 4 meter lastet på bilen trur jeg den kan kjøres på motorveien. Finn Eriksen (og sikkert flere som spesialiserer på båtransport) har hengere som kun bygger 12-15 cm over veibanen. Antar at du greier å få prisen ned mot 12-14 tusen. Uansett må du (transportøren ordner dette) ha dispensasjon og proff følgebil (foran). Jeg lå bak med privatbil og lampe på taket. Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.