Jump to content

Hvor får man diesel i/ved Lillesand?

Brynjar

Recommended Posts

Vet ikke om det er til noe hjelp, men vi har en drivstoffbørs.

I den forbindelse, vær så snill å sjekk om utsalget allerede finnes når du skal legge inn priser. Isåfall redigerer man det eksisterende.

F.eks. har vi nå 3 oppføringer på samme Esso-utsalg på Os, det var akkurat dette vi håpet å unngå ved å lage opplegget som en Kiwi, dvs at alle kan redigere alle opplysninger uansett om de er lagt inn av en selv eller ikke. Det er ingen tidsfrist slik som på innlegg på forumet.

Flott om dere kan hjelpe til med å holde orden her. Overflødige oppføringer markeres ved å velge "-Kan slettes" under valg av Fylke/kommune. Da vil vi slette dem etterhvert.

Min far har endelig fått "ny" båt på plass i Lillesand men verken han eller jeg er videre kjent der.

Det er en marina ute på Kokkenes som ligger ved tuppen av bukta som utgjør havneområdet/bassenget i Lillesand. På styrbord side sett fra sjøen. På denne tiden er den nok åpen kun i helgene, og snaut nok det, helt håpløst. Alternativet blir da å fylle på kanner og det ligger en bensinstasjon, ESSO, bare to hundre meter fra gjestehavna i byen.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Min far har endelig fått "ny" båt på plass i Lillesand men verken han eller jeg er videre kjent der.

Det er en marina til høyre når du kommer inn mot gjestehavna i Lillesand sentrum.

MEN - sjekk om de har åpent! De har sikkert det nå, men da jeg var forbi der i forbindelse med henting av båt den 14. mai, var det ikke åpent. Jeg fikk tak i eieren på telefon, fordi jeg ikke hadde lyst til å gå videre uten å bunkre. Han fortalte da at han skulle åpne til pinse. Flott.... Jeg fikk følelsen av at det var veldig sesongåpent der, for å si det sånn. Vi gikk opp til Esso i sentrum og fikk låne 3-4 20-liters kanner OG tralle, så vi berget oss. Gikk deretter til Grimstad for å bunkre mer, som så vidt jeg skjønte har oppe hele året.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Det er jo også utsalg på butikken i Brekkestø men mulig den også har stengt for sesongen.

Kan ikke skjønne at det ikke kan være mulig å få kortløsning på pumpene i Lillesand så andre enn sommerturister som er i område juni /juli også kan fylle drivstoff ?

Om den i Lillesand er stengt nå så er det ikke muligheter for å fylle drivstoff mellom Grimstad og Kristiansand uten å bruke plastkanner....

Kan ikke skjønne at det ikke kan være mulig å få kortløsning på pumpene i Lillesand så andre enn sommerturister som er i område juni /juli også kan fylle drivstoff ?

Problemet er vel at det hele er en midlertidig løsning som det er nå og nuværende driver, Kåre Jan, og kommunen er vel heller ikke enige om hva de er (u)enige om mht hva avtalen går ut på. Nå er det en reguleringsplan som er vedtatt for Kokkenes som inkluderer marina og ny bårhavn/gjestehavn, men gjenstår å se hva som skjer og når, så den som lever får se!

Mener også å huske at en kortløsning på en marina innebærer en del dyre inngrep uten at jeg i farten husker hva, men uansett svært liten grunn til å tro at dette vil ble noe av før den nye planen er gjennomført.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

evt, kan man fylle diesel av ''Bibben'' sin står på siden av Torskeholmen.. vet ikkje hva som er mest rimeligt.

Bibben er nok rimligere for oss menige. Fiskerne får bedre priser enn oss på Salgslaget. Bibben kan evt stille med tankbil om du trenger mye.

Vifa - Bruce Roberts 35

Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Det er opptil flere muligheter for diesel i Lillesand hele året: På Fiskemottaket i Ulvøysund er det en ubesjent/selvbetjent pumpe. Send en PM dersom du trenger instruksjoner. Johan Sigurd Andersen (butikken i Brekkestø) er vanligvis villig til å fylle, selv om det "egentlig" er stengt. Børresen Oljeservice leverer på Bryggen i Brekkestø (og sikkert også i Lillesand) etter avtale, men da bør det være snakk om noen hundre liter. I Lillesand er alt ved vannet stengt nå.

Trond

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...