Superestes Startet 23.August.2010 Del på Facebook Startet 23.August.2010 jeg har i dag en alicraft 19 med aq130 med 280 drev. Motoren i dag er "kjørbar" idag, men er ikke noe særlig mer enn det. Den er i dag komplett i forhold til marinisering. Jeg funderer litt på om jeg skal bytte den ut nå. Litt på grunn av at jeg uansett må ta motoren ut av båten for å ta service. Hva slags muligheter har jeg hvis jeg også har ønske om enn litt sterkere motor. Hvordan kan jeg få til dette på en rimligst mulig måte. Kan også nevne at jeg ikke er ukjent med å skru selv, men det har som regel vært noe med hjul på. Sitér dette innlegget Link to post
Superestes Svart 23.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2010 kan også legge til at båten går i ferskvann og blir kun brukt på dagsbasis. Hvor mye tåler 280 drevet. f.eks. V6, V8 etc. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 23.August.2010 Del på Facebook Svart 23.August.2010 280 drevet tåler det meste av smallblock V8 men det nytter ikkje med noe større motor med den utvekslingen du har nå. Du må isåfall bytte underhuset om du skal opp i motorstørrelse. Sitér dette innlegget Link to post
Superestes Svart 24.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2010 okey. hvis man tar utgangspunkt i den utvekslinga som er der i dag. Hva slags alternativer sitter man igjen med da? Hvor mye kan man kompansere med f.eks. større propell? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 24.August.2010 Del på Facebook Svart 24.August.2010 var bare småmotorane med mange omdreininger som ble brukt. Dvs de volvofirerne. Sprekeste av de er vel 2.5liter 145 hk meina eg på. Du må iallefall ha en motor med tilsvarende eller større turtallregister om du vil ha noe annet skal det bli noe sus i serken på den utvekslinga. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.