Jump to content

Volvo Penta D6 435 med hekkagregat?


Bitteliten

Recommended Posts

Windy slet litt med å få IPS til å virke på sine skrog. På 44 foteren måtte skroget endres ganske mye akter - har jeg blitt fortalt. Dvs at skroget på IPS ikke er like det på hekkagregat

 

På en så "liten" båt som nye Windy som er 11 meter hadde jeg nok valgt drev ikke IPS. IPS tror jeg blir en for tung installasjon på en slik båt - tung i den forstand at vekten kommer lenger frem i båten og da gir en tyngre gange

 

Samme vurdering gjør jeg på NordWest 370.

Link to post
Share on other sites

Det kan hende at dette med 395 er noe Buholmen har valgt. Det står jo ikke noe offisielt på Skilsø sine sider.

 

De aller fleste Skilsø 36 går med påmontert Badeplattform i stål, som gjør at den får en god del mere LOA.

 

Ta en titt :) Skilsø 36 er en stor 36 foter i motsetning til Skilsø 33 som er en noe liten 33 foter sammenlignet med utenlandske båter.

 

Skilsø 33 har helt normal lengde i forhold til de fleste andre båter laget i Skandinavia. Hvor ofte baug og badeplattform tas med i modelbetegnelsen.

Redigert av Blue_Dragon (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det var Skilsø som opprinnelig laget Riviera 390 som Skilsø 39, men båten ble tegnet av Trond Huseklepp. Desverre så laget bare Skilsø 2 båter av denne og noen skrog. Hvor mange Huseklepp har laget vet jeg ikke.

 

skilso-39-fb-3.JPG

 

 

 

Denne har jo mye bedre linjer en dagens 39.5!!!

 

Er dette en av de 2?

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Silsø 39 er en vanvittig pen båt som de uheldigvis kun laget noen få eksemplarer av, grunnet dårlig båtmarked den gang! Se på det designet til den båten som er 10 år gammel opp mot dagens båter! Men nå er de jo flinke til å designe tidløse båter her på sørlandet da, se på Windy 37 GM som har design aner helt tilbake til 33 Mistral som kom i 1993! Eller vår folkekjære og tidløse Scand 29 Baltic, en moderne klassiker synes jeg som selger like godt i dag som for 25 år siden! Der traff ikke Nidelv likegodt med sin jevngamle Nildelv 28!

 

Når det gjelder VP D 435 og Windy så skulle det ikke forundre meg om ryktene stemmer, Windy har jo en tendens til å trille både Volvo og andre leverandører rundt lillefingern! Haakstad og Heiberg Andersen liker å få det som de vil :wink:

(x)Whit 10 9,9 hk (x)Askeladden 565 Wasper

(x)Uttern D68 (x) Scand 7600 Dynamic

 

Har nå Askeladden Z7

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...