Engelbert Svart 11.Juni.2011 Del på Facebook Svart 11.Juni.2011 Ble det bare med praten mht å lansere D6-435 på drev - eller vil dette snart bli en realitet? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2011 Jeg har ikke hørt noe mer om dette Sitér dette innlegget Link to post
ultra1 Svart 12.Juni.2011 Del på Facebook Svart 12.Juni.2011 Kommer D6-400 med drev til høsten. Sitér dette innlegget Link to post
Engelbert Svart 12.Juni.2011 Del på Facebook Svart 12.Juni.2011 Det høres spennende ut. Hvor har du dette fra? - er det offisielt fra Volvo Penta? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 13.Juni.2011 Del på Facebook Svart 13.Juni.2011 Det var Skilsø som opprinnelig laget Riviera 390 som Skilsø 39, men båten ble tegnet av Trond Huseklepp. Desverre så laget bare Skilsø 2 båter av denne og noen skrog. Hvor mange Huseklepp har laget vet jeg ikke. En av de få båtene som ble produsert kom til salgs i dag Skilsø (Riviera) 39 Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
FrodeFH Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 Link Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 Kult. Har enda ikke blitt helt fortrolig med IPS og med joystickmulighet på drev vil det blir førstevalget for mange. Hvordan er dieselforbruket på IPS kontra drev? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 Nå er vel ikke IPS og DPH tiltenkt samme båtene og bli vanskelig å sammenligne, de kommer riktignok til D6 men er vel laget for tyngre båter som før måtte ha to strake akseler. Og ift strak aksel og single-prop har du flere fordeler enn redusert dieselforbruk. Effektiviteten på selve drivverk-propeller anlegg er nok temmelig likt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.