Jump to content

Hvordan få Yamaha 9.9/15 til å gå raskere?

KristianH

Recommended Posts

Bytte Reed ventil har jeg hørt kan gi litt mer. Det finnes uorgniale "trim ventiler" har jeg lest. Ellers er det lite mer å hente utover bytte av propell. Større propell gir nok litt mer toppfart - men dårligere aksellerasjon

Om det er en grp 9,9 hester du har får du ca 13,5 hester ved å ta bort gass sperren. Er det en VMax jr med blått lokk får du 15 hester. Forskjellen mellom de to er visstnok reed ventilen

Er dette en 2takter?

I så tilfelle, har du byttet til 15hk reed ventiler?

Hvis du bare har tatt "plomba" uten å bytte til 15hk reed ventiler har du bare 13,5hk.

Dette er en 2 takter ja. Han som jeg kjøpte motoren av sa bare at plomba var tatt av, så kan hende at det bare er 13,5 hk. Hvor kan jeg få kjøpt en reed ventiler?

Jeg syntes 19 knop var litt tregt til den båten. Er du sikker på at plomba er fjernet? Kan du gi 100% gass eller går den bare til 75%? Hvis du skal ha propell til en 15 hester så er den 9 1/4" X 10 1/2". Jeg har det på min terhi, og da gir den 4 knop mer.

Mvh

Fredrik

Plomba er fjernet ja. Er ikke sikker, men tror jeg kan gi 100% gass.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...