Fausken Startet 24.August.2010 Link til dette innlegget Startet 24.August.2010 Hei, har eit ekkolodd liggende som eg fekk av min far. Eg har ein 23 fots tresnekke, så eg lurte på om eg kan bruke dette ekkoloddet på båten min. For det har hekkgiver. Så går det and å lage ein liten brakett ca midt under båten min å montere hekkgiveren der? Taknemlige for all hjelp Mvh Nikolay Sundgot Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 24.August.2010 Link til dette innlegget Svart 24.August.2010 Hvorfor vil du ha hekkgiveren midt under båten Den passer da mye bedre på hekken? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Pelle Parafin Svart 24.August.2010 Link til dette innlegget Svart 24.August.2010 . Så går det and å lage ein liten brakett ca midt under båten min å montere hekkgiveren der? Dette er en monteringsmetode som er ny for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Fausken Svart 24.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2010 det var pga at eg fekk beskjed om at eg ikkje kan montere dette på hekken på ein tresnekke pga noko forstyrellser av propellen. å so er det lettere å montere den ca midt under for hekken skråar sånn bak. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 24.August.2010 Link til dette innlegget Svart 24.August.2010 Lag en skrå klosse og monter den litt ut av senter på hekken. Du kan selvsagt også sette den på en kloss midt under båten, men dette blir lett en unødig bremsekloss. Klossen bør i så fall utformes med dråpeform, så den yter minst mulig motstand i sjøen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fausken Svart 24.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2010 ok vist eg skal ha den bak på hekken, bør eg sette den litt frammom propellen so den ikkje forstyrrer signala til ekkoloddet? Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 24.August.2010 Link til dette innlegget Svart 24.August.2010 Jeg hadde hekksvinger på min forrige snekke. Laget meg en metallbrakett, som jeg monterte omtrent en meter foran hekken. Limte kabelen langs bordgangen og borret et hull oppunder fenderlista. Funket helt topp! Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Fausken Svart 24.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2010 flott, då prøver eg det:) takk for hjelpa! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.