Jump to content

Startproblem på Mariner 4 HK

JonInge

Recommended Posts

Har kun intern tank, så ingen pumpe. Sæbø: Kan godt være at det er membranene som er skadet/ strekt kanskje? Jeg blåste med trykkluft inn i bensinpumpa mens den var montert. Ser ingen skader på membranene, men skal bestille overhalingssett til forgasseren i morgen, da er får jeg sjekke om nye membraner er med eller om de må bestilles seperat.

• 4 år senere...

For å være HELT sikker på at bensin kommer fram til forgasser, kan du ta og åpne dreneringsskruen i bunn av flottørkammeret når du har koblet til bensintanken. Hvis bensinen renner fritt og kontinuerlig herfra, har du eliminert problem med bensinslange / filtere / nåledyse over flottør.

Ellers er det like viktig å rengjøre alle små luftkanaler i forgasser som dyser. Aceton synes jeg høres litt "brutalt" ut på membraner, ville brukt forgasser-rens eller bare ren bensin til rengjøring.

Hvis bensin i det hele tatt kommer fram til flottørkammer og fyller dette, er det jo snodig at motor ikke starter i det hele tatt uten startgass. Ville ha trodd at den ville startet vha bruk av choke eller mer speed hvis ikke vil starte på tomgang. Så kan høres ut som om problemet ligger et sted før flottørkammeret.

Det som skjedde med min, den ble stjålet og vært borte til politet fant den 3 uker senere, fikk den med hjem og prøvestarte, helt dødt, nytt plugger, gjorde rent forgasseren, likevel dødt, må ta neste steg , er å sjekke ledning til dødmannsknapp. Verstefall er bensin blandet med vann.?? Får se til helgen.

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Tenkte på ledning til dødmannsknapp på Jon Inge sin også, men siden den starter med startgass får den jo gnist...

Å tømme og rengjøre tank, og fylle opp med helt ny bensin er det første jeg gjør hvis motorproblem utenbordsmotor. Viser seg å være årsak til mange problemer, ja.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...