Jump to content

Startproblem på Mariner 4 HK

JonInge

Recommended Posts

Har kun intern tank, så ingen pumpe. Sæbø: Kan godt være at det er membranene som er skadet/ strekt kanskje? Jeg blåste med trykkluft inn i bensinpumpa mens den var montert. Ser ingen skader på membranene, men skal bestille overhalingssett til forgasseren i morgen, da er får jeg sjekke om nye membraner er med eller om de må bestilles seperat.

• 4 år senere...

For å være HELT sikker på at bensin kommer fram til forgasser, kan du ta og åpne dreneringsskruen i bunn av flottørkammeret når du har koblet til bensintanken. Hvis bensinen renner fritt og kontinuerlig herfra, har du eliminert problem med bensinslange / filtere / nåledyse over flottør.

Ellers er det like viktig å rengjøre alle små luftkanaler i forgasser som dyser. Aceton synes jeg høres litt "brutalt" ut på membraner, ville brukt forgasser-rens eller bare ren bensin til rengjøring.

Hvis bensin i det hele tatt kommer fram til flottørkammer og fyller dette, er det jo snodig at motor ikke starter i det hele tatt uten startgass. Ville ha trodd at den ville startet vha bruk av choke eller mer speed hvis ikke vil starte på tomgang. Så kan høres ut som om problemet ligger et sted før flottørkammeret.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...