Sjeldenutpå Svart 28.August.2010 Link til dette innlegget Svart 28.August.2010 Blås aldri inn i montert forgasser. Dersom det er membranpumpe vil denne kunne bli ødelagt. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
JonInge Svart 29.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 Har kun intern tank, så ingen pumpe. Sæbø: Kan godt være at det er membranene som er skadet/ strekt kanskje? Jeg blåste med trykkluft inn i bensinpumpa mens den var montert. Ser ingen skader på membranene, men skal bestille overhalingssett til forgasseren i morgen, da er får jeg sjekke om nye membraner er med eller om de må bestilles seperat. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 12.November.2014 Link til dette innlegget Svart 12.November.2014 Har selv 5 Hk mariner som ikke vil starter, regner med noe med forgasseren, men en ting eg lurer på er hvilken vei skal bensin filteret stå.? Ser på min, den pilen viste motsatt vei enn til forgasseren ..hmm Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Diddn Svart 13.November.2014 Link til dette innlegget Svart 13.November.2014 Hvis filteret står motsatt vei kan det være at motoren ikke får bensin, pilen skal peke mot forgasseren, i samme retning som bensinen skal gå. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 13.November.2014 Link til dette innlegget Svart 13.November.2014 Oki, skal se og prøve til helgen... Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Søringen Svart 13.November.2014 Link til dette innlegget Svart 13.November.2014 For å være HELT sikker på at bensin kommer fram til forgasser, kan du ta og åpne dreneringsskruen i bunn av flottørkammeret når du har koblet til bensintanken. Hvis bensinen renner fritt og kontinuerlig herfra, har du eliminert problem med bensinslange / filtere / nåledyse over flottør. Ellers er det like viktig å rengjøre alle små luftkanaler i forgasser som dyser. Aceton synes jeg høres litt "brutalt" ut på membraner, ville brukt forgasser-rens eller bare ren bensin til rengjøring. Hvis bensin i det hele tatt kommer fram til flottørkammer og fyller dette, er det jo snodig at motor ikke starter i det hele tatt uten startgass. Ville ha trodd at den ville startet vha bruk av choke eller mer speed hvis ikke vil starte på tomgang. Så kan høres ut som om problemet ligger et sted før flottørkammeret. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 13.November.2014 Link til dette innlegget Svart 13.November.2014 Det som skjedde med min, den ble stjålet og vært borte til politet fant den 3 uker senere, fikk den med hjem og prøvestarte, helt dødt, nytt plugger, gjorde rent forgasseren, likevel dødt, må ta neste steg , er å sjekke ledning til dødmannsknapp. Verstefall er bensin blandet med vann.?? Får se til helgen. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Søringen Svart 13.November.2014 Link til dette innlegget Svart 13.November.2014 Tenkte på ledning til dødmannsknapp på Jon Inge sin også, men siden den starter med startgass får den jo gnist... Å tømme og rengjøre tank, og fylle opp med helt ny bensin er det første jeg gjør hvis motorproblem utenbordsmotor. Viser seg å være årsak til mange problemer, ja. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 18.November.2014 Link til dette innlegget Svart 18.November.2014 Var og sett og prøvde uten hell, det er gnist, sprayet startgass, ser det er kommet bensin til forgasseren og i kammeret/beholderen, men.... Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Skrotnisse Svart 18.November.2014 Link til dette innlegget Svart 18.November.2014 Ultralydvasker er tingen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.