Jump to content

Springflo og kraftig vind. Sjekk fortøyningene

Radioinspektøren

Recommended Posts

Hei alle!

Det blåser kraftig i Fredrikstad for øyeblikket og vannstanden har jeg aldri sett så høy. Det er for øyeblikket 1,1 meter over normalen. Det er varslet 70-80 cm mer enn normalt i sjøen. I tillegg vil Glomma øke vannstanden og dermed kan det godt rime at det er så høyt som det er nå. Vil anbefale alle som har fortøyninger i påler eller som ligger ved brygger om å sjekke båten nå. Dere som ligger ved flytebrygger er heldige, men det er også absolutt å anbefale en tur for å sjekke.

Selv ligger min båt på Gressvik med påler akterut. De sto som "spett" i sjøen. Måtte legge ut ekstra fortøyninger og slakke de eksisterende. Vindstyrken målte jeg kun i ca 10-15 minutter og den viste 20,5 m/s på det meste. Det er ekstremt!

Tok også en titt på nabobåtene! Måtte legge ut ekstra fortøyning for nabobåten også.

Det er i tillegg vanskelig å komme seg ut til båtene. Fjellberg båthavn er oversvømt og etter det jeg hører kan man ikke gå på bryggene nå....

Redigert av Instant Karma (see edit history)

Mvh

Lars Røksund

Radioinspektør

Telenor Kystradio

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...