Sjeldenutpå Startet 25.August.2010 Del på Facebook Startet 25.August.2010 Ja da er tiden inne for å skaffe pakninger til motoren som henger i garasjen. TMD40A. Eg hadde ein tråd tidligere om bankelyd i den, og spurte ma hvor oljetrykk forsvann først. Motor-eigeren kjørte til bømlo ein tur, og kom heim med priser i dag. ventiltettninger,+ pakninger til vannpumpe,bunnpanne,register,topp,svinghjulshus,og simmeringer på veiv. 6400kr 0g 4800 for stempelfjærene. Noko bedre forslag? evt nettbutikk. Vi har delenummer fra bok. Håper virkelig nokon har tips her, for det var dyrt.... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Vrengen Svart 25.August.2010 Del på Facebook Svart 25.August.2010 hei, har du sett her: http://crommarine.bai.se/ eller: http://www.nordicmotor.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2010 aiai... den svenske sida der var flott og lett å bruke . Nokon som veit korsen det virker å bestille gfra svensk nettbutikk slik? Blir vel toll og moms, eller bare moms? Og porto, moms av porto.. Har hørt men aldri testa Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
JonnyBoy Svart 25.August.2010 Del på Facebook Svart 25.August.2010 Ville hørt med et firma som driver med motoroverhaling hva de kan levere. F.eks kjøpte jeg stempelringer til min motor hos Motor-teknikk for noen år siden, og da betalte jeg ca 350kr/stempel. Tror det var eks mva, men uansett billigere en prisen du referer til for stempelfjærer. Kjøpte også ventiler, toppakninger, slipesett og strekkbolter hos samme firma. De virket som en svært profesjonell aktør, de var kjappe og presise med alle mailer og leveranser. Husker at jeg fikk svar og pristilbud mindre enn to timer etter at jeg sendt min forespørsel Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Sylvester Svart 25.August.2010 Del på Facebook Svart 25.August.2010 Ble positivt overrasket når jeg bestilte nytt eksosbend til min Volvo Penta 41b på volvopenta.no,web shop, sparte ca 1500,- i forhold til å kjøpe det i Stavanger. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2010 finner ingen volvopenta.no ? HAr du link? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2010 der var den.... .com vettu Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
nordan family 27 Svart 25.August.2010 Del på Facebook Svart 25.August.2010 det var en del billig på den svenske siden, ja. Se også www.marinepartsexpress.com Sitér dette innlegget Link to post
Sylvester Svart 25.August.2010 Del på Facebook Svart 25.August.2010 .com vettu .com eller .no, ja Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
kengu Svart 25.August.2010 Del på Facebook Svart 25.August.2010 Har du spurt hos Volvo Lastebil, samme motorene benyttes i biler, (selvfølgelig uten marinisering) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 Litt på siden, men viktig når en skal søke presist etter VP-deler: Finnes det en god oversikt pr motortype over delenr/varenr fra VP? Dvs eks oljefilter, sinkanoder, luftfilter, veivhusfilter osv...? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Styrbert Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 (redigert) Mener du denne? Delenummer/motortyper etc: Deleoversikt Redigert 26.August.2010 av Styrbert (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 (redigert) Ja, det er forsåvidt denne. Takk! Hvis jeg her skal eks finne Veivhusfilteret til TMD31A, dvs mer forbruksdeler. Framgår det også? Og sinkanoder? Og er det da denne som bør brukes fra Norge? http://www.volvopentashop.com/JWGulliksen/en-GB Redigert 26.August.2010 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.