Jump to content

Høyde på Fjord 27

Lom

Recommended Posts

Jeg vet er at jeg såvidt ikke kommer under brua ved Øya i Kragerø med Fjordcruiser`n. Hadde jeg demontert masta, hadde jeg kommet under. Den har oppgitt seilingshøyde på 2,5 meter. Legg til dyptgående på 80cm, så har du 3,3meter.

Med mast og kalesje nede, kan jeg tippe at det vil være 10-20cm å gå på. Høyvann/lavvann ved forsøket vet jeg ingenting om, men det varierer lite i Kragerø. Ferielastet båt vil stikke litt dypere, men ikke mye på dette skrogvolumet.

Det ser ut til at Fjordcruiseren ligger på en høyde oppunder 3,3 meter inkl. ror og propell, men neppe mer.

Dette er altså ikke snakk om Fjord 27`aft med "klinkbygd" plastskrog. Den vet jeg lite om.

Du kan jo ta et bilde (eller finne på internett) rett fra siden og regne det ut. Lengde 8,23meter, 0,8meter dyptgående, bredde 3 meter.

http://www.wikingboat.no/fjord.htm

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...