sveini 95 Startet 25.August.2010 Link til dette innlegget Startet 25.August.2010 som emne tittelen sier så er det 3 militærbåter i hafrsfjord som har barre ligget der siden 1530 tiden noen som vet hva som skjer eller er det bare en tilfeldighet?? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 25.August.2010 Link til dette innlegget Svart 25.August.2010 De venter på å kontrollere en som har vært på seiltur til Shetland og som vistnok skal ha en flaske øl for mye ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 25.August.2010 Link til dette innlegget Svart 25.August.2010 Hørte rykter om at Madlaspeiderne hadde gått til innkjøp av ny båt... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Hafrsfjord Svart 25.August.2010 Link til dette innlegget Svart 25.August.2010 Det er nok noen som ikke er ferdig med slaget i Hafrsfjord enda Kan forøverig ikke se noen militærbåter jeg , men med en slik kjempe fjord, så er det jo mange steder å gjemme seg Sitér dette innlegget Link to post
sveini 95 Svart 25.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2010 De venter på å kontrollere en som har vært på seiltur til Shetland og som vistnok skal ha en flaske øl for mye ombord. kofor lå di i denne fjorden då? Hørte rykter om at Madlaspeiderne hadde gått til innkjøp av ny båt... horfor 3 militær båter for en speider båt??? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 25.August.2010 Link til dette innlegget Svart 25.August.2010 Sveini... Du skal aldri stole på de som er eldre enn deg. Spesielt ikke på et nettforum. Både det Mulligan skrev, og det jeg skrev var bare tull. Ikke bry deg med det... Båtene skulle vel til Madlaleiren eller noe sånt.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 25.August.2010 Link til dette innlegget Svart 25.August.2010 Igår når jeg gikk over Åmøyfjorden kom 4 slike militær båter cruisende foran meg, syns det var litt tøft jeg, sjeldent syn! Sitér dette innlegget Link to post
sveini 95 Svart 25.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2010 Igår når jeg gikk over Åmøyfjorden kom 4 slike militær båter cruisende foran meg, syns det var litt tøft jeg, sjeldent syn! Det var et skjeldent syn for meg og men di kjørte og snuste på båten min på blåsa. men de lå bare der og det så ut som om de prøvde båtene ut sinde de så nye ut... Sitér dette innlegget Link to post
Nor-Oles Svart 25.August.2010 Link til dette innlegget Svart 25.August.2010 Ser også det er et fly med roterende antenne på taket som fløy over oss igår. Er vel en militær øvelse, lå og en tysk militærbåt inne ved militærleiren på Hundvåg på mandag. Sitér dette innlegget Link to post
sveini 95 Svart 26.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Ser også det er et fly med roterende antenne på taket som fløy over oss igår. Er vel en militær øvelse, lå og en tysk militærbåt inne ved militærleiren på Hundvåg på mandag. flyet er en nato fly og tar bilder en gang i måneden og i tilleg tesster det sola flyplass. veldig iriterene for meg som bor så nerme fly plassen det bråker så... Sitér dette innlegget Link to post
Shetlender Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Har noen bilder av disse militærbåtene ? Sitér dette innlegget Uttern D55 Dti, 2006 Modell, 18 Fot = 2006 - 2007 Sjark, 1982 Modell, 33 Fot = 2017 - Link to post
Pelle Parafin Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 kofor lå di i denne fjorden då? horfor 3 militær båter for en speider båt??? Ikke ta det så høytidelig det som blir sagt her inne. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Kystvakten lå i vatlastramen (Bergen) en god stund idag... Vet ikke hva de holder på med Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
-stig- Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 flyet er ett nato fly ja, men det er ett radar-fly, som sender radarbilder til jagerfly rundt om så di slipper å fly med radar, og er dermed "usynelige". Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 flyet er en nato fly og tar bilder en gang i måneden og i tilleg tesster det sola flyplass. veldig iriterene for meg som bor så nerme fly plassen det bråker så... Om det er en E-3A AWACS som er sett er det ikke rart det bråker. Den har fire Pratt and Whitney JT3D (aka TF33) som teknologisk sett stammer fra 60-tallet og er produsert utover 70 og 80 tallet i store mengder. Sivile som har slike motorer er det langt mellom da de fleste har gått over til andre motorer (bla CFM56) for å møte støy og utslippskrav som gjelder rundt om i verden. Og de tar ikke bilder. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Volvomekanikeren Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Ingen bor nok nærmere en flyplass en meg! Bor rett med flesland (Bjorøy) Her flyr flyene 20 meter (føles det ut som) rett over huset! Helikopterene har knust en del krystall og glass dører ja... Jævla vibrasjon, dirrer i hele huset! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
haraldh Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Med 3 års tjeneste som navigatør på E-3A AWACS kan jeg (dessverre) bare bekrefte det Whistler skriver. NATO har brukt millioner på å oppdatere elektronisk utstyr, men motorene er de originale fra Boeing 707 (som flyet er basert på). Alt på tidlig 90-tall, da jeg fløy på AWACS, var det færre og færre flyplasser som lot oss drive landingstrening på grunn av støyen(men Sola er tydeligvis ikke blant dem ennå :-) Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 ............(men Sola er tydeligvis ikke blant dem ennå :-) Stemmer det. Flyet(flyene?) besøker Sola jevnlig.Bor heldigvis ikke i innflyvningsbanen så jeg merker ikke så mye til støyen, men en ser da røyken/eksosen som "velter ut" Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Ikke Flesland heller. Datoen tyder forøvrig på at dette skjedde samtidig som Bergen var innhyllet i "Smog". Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
LTKH Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Bor på randaberg ca en en mil eller så fra Sola flyplass men rett i nordre innflygning. Kan sitte i kjelleren og si, der flyr avacsen over! Det durer og rister! Litt skoi og då! Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Kystvakten lå i vatlastramen (Bergen) en god stund idag... Vet ikke hva de holder på med Kansje de så etter ulovlige hummerteiner. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.