yngvar.johnsen Startet 25.August.2010 Link til dette innlegget Startet 25.August.2010 Vurderer å kjøpe en Askeladden 475 Freestyle med Mercury 50 4t 2003, er det noen kjente feil med disse motorene. Tenker da serlig på korrosjons problemene som har vært på enkelte 4t modeller. Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 25.August.2010 Link til dette innlegget Svart 25.August.2010 Hei Yngvar Har selv en 2002 mod 50hk mercury 4T Var i kontakt med et verksted ,da jeg hadde problemer med temperatur på denne motoren. Dette var det jeg fikk tips om: #Ved reprasjon av tett stigerør så må motorhode av, deretter adopterplata, (delen mellom rigg og motorhode). Det som oftest skjer her er at ved enden på stigerøret sitter det en gummipakning, denne tetter seg pga. salt som tærer på adopterplata. I de fleste tilfeller er det bare å bytte denne gummipakningen og gjøre rent alle pakningsflater, bytte pakningene over og under adopterplata og montere det sammen. Det lønner seg å demontere og se hvor ille evt. skadene er, noen ganger har saltet spist opp aluminiumen i pakningsflatene og det er ikke altid det lønner seg å reparere! # Etter det jeg har forstått så er det modellene fra 2002 og noen år framover (4-5 uten å være sikker på hvor dette slutter) som har dette problemet. Selv kjørte jeg motoren i sitronsyre (se egen tråd her på båtplassen) og ble helt kvitt temperaturproblemet. Om det er flere kjente problemer vet jeg ikke. Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.