Jump to content

ADVARLSEL - mye tømmer og drivved i Oslofjorden nå

Bitteliten

Recommended Posts

Jeg har vært ute på fjorden noen timer i dag. Har gått i området fra Mossesundet - nordover til Bile - videre Larkollen og ned til Krogstadfjorden - retur via kanalen i Moss. Det er masse drivtømmer og drivved i fjorden nå. vi så og plukket opp masse, men noen stokker er over 1/2 meter i diameter og 4-6 meter lange - så det var ikke mulig å få de med.

Mye av dette kommer med strømmen fra Drammensfjorden - det går et strømbelte mellom Mølen og Gullholmenen.

Vil anmode alle om å holde god utkikk. Dette kommer nok av det dårlige været som har vært

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Har ikke råd til å treffe fler av disse i år :headbang:

Hehe, stemmer det, du var ganske så uheldig du! :sweat:

Du fortjener ett klistremerke i boken bitteliten, ikke alle som ''orker'' bruke tid på og plukke opp drit og lort fra sjøen. ''Det er jo ikke mitt boss'' :crazy: Har plukket opp ca. 10 plastposer, og ett par stokker iløpet av sommerferien... farlige saker :rolleyes:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Tok ut en del stokker fra sjøen utenfor Huk i går. Fløt mye rundt i Lysakerfjorden og rundt Nakholmen-området. Skumle saker. Var mye gjerdestolper o.l.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Vell eg driver og fjerner drivved og sånt her inne i havna som eg bur i, er det store tømmer elns. Fester eg eit tau rundt også slepe det rolig til lands. Og får den vekk, syntes synd i folk som skal drive og ødelegge båt/motor. Går nåkken kroner vekk på det, vist det går til dunders. So eg gjer folka fornøyd, me at dei slepp og ødelegg sine båter.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...