Jump to content

Trenger ny el.kolbe til Raritan bereder, får ikke kjøpt fra USA

Technema 65

Recommended Posts

Det er mulig jeg ikke ser logikken, men hva er galt med tittelen? Jeg lurer på det samme. Jeg har ikke vært på dette forumet lenge, og forstår at tråder skal gjøres forståelige, men man skulle vel ikke trenge å nistudere "regelmentet" for at ikke tråden skal bli stengt? Alle andre forum jeg har vært på vil en moderator stenge tråden, hvis den er veldig lik en annen,og henvise til den eldre tråden. Hvis noen nå kommer med tipset at man skal søke i eldre tråder først, så virker det som søkealternativene/ordene på dette forumet også er begrenset? Mulig jeg tar feil, og korriger meg da gjerne! All honør til drifterene av forumet, dette er kun et forsøk på å være konstruktiv.

Så til tema: må man kjøpe ny varmtvannsbereder, eller kan man installere en kolbe i den gamle?

men man skulle vel ikke trenge å nistudere "regelmentet" for at ikke tråden skal bli stengt?

Jo, faktisk er det sånn, dvs noe nistudering bør ikke være nødvendig, men det lønner seg å lese reglene. Dette gjøres det også uttrykkelig oppmerksom på under registrering:

Forumet har egne krav til emnetitler, sitering og annonselignende emner.

Les reglene før du poster så unngår du å få innlegg stengt eller slettet.

Velkommen som medlem av baatplassen.no. smiley.gif

Man blir også minnet på det i en hjelpetekst ved siden av tittelfelt-boksen i editoren. Samt på forumets forside (Klikk her og les før du poster.)

Hvis du lurer på noe ang. søkefunksjonen så opprett et tråd om det her.

Når det gjelder herværende tråd så sier reglene at Produktnavn skal være med i tittelen. (så lenge det er kjent)

Det er helt klart en fordel å oppgi hvilken type bereder man skal skifte varmekolbe på. Øker sannsynligheten for kvalifiserte svar. :smiley:

I tillegg forteller ikke tittelen noe om det trådstarter egentlig ønsker svar på, normalt handler slike tråder om hvordan man skal koble seg til motoren.

Ingen tvil om at baatplassen er spesiell på dette området, men alle undersøkelser vi har gjort viser at et klart flertall av medlemmene ønsker at vi holder kontroll på titlene. Leser man reglene før man poster bør det ikke være noe problem å unngå moderasjon.

Ønsker noen å fortsette denne diskusjonen så opprett et emne under Generelt.

For og svare på Emnet ditt da.. :flag_bp:

Raritan beredere er ikke akkuratt hyllevare her hjemme.. Mitt tips er og hive ut hele berederen og kjøpe en kurrant Isotemp eller Quick bereder. Denne Raritan berederen er svært dårlig isolert alikevel og holder svært dårlig på varmtvannet.

Denne berederen er av samme type som engelske beredere og er ment for og ligge med strøm nærmest konstant på for og holde varmen.. fungerer gjærne dårlig her hjemme da vi ofte er uten strøm i uthavn såfremt man ikke kjører generator konstant.

En ny bereder av topp kvalitet på en 50 liter koster ikke så mange lappene og du vil bli mildt sagt imponert over at de faktisk holder varmen både 1 og 2 døgn mot gjærne bare noen timer på slik du har :flag_bp:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...