thomas73 Startet 25.August.2010 Del på Facebook Startet 25.August.2010 Noen her som har erfaring med Coelan Båtbelegg med farge for å "male" glasfiberbåt innvendig? Ser ut som den tetter små sprekker og maler i en og samme operasjon... Erfaringer? Mvh Thomas Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 26.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2010 Ingen her som har brukt/prøvd dette produktet? Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 Sikkert mange som har erfaring og har brukt dette til det det er tenkt til. Det høres unektlig helt meningsløst ut og male en glassfiberbåt innvendig med dette produktet. Tror du skal søke litt og lese litt om stoffet før du førsøker dette. Om du plages av sprekker innvendig i båten din så gjør noe annet med det. lykke til videre Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 Har søkt og lest en del om Coelan. Søk her på forumet så finner du litt om det. Vi har kjøpt en liter for test av produktet, og det virker helt fantastisk. Viktig hvordan forholdene er når det blir lagt. Coelan er i utgangspunktet blankt, men kan fåes med farge. Husker ikke akkurat nå hvor jeg fant hjemmesiden, men det står mye der. Lykke til. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
thomas73 Svart 26.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2010 Hei igjen godt(båt)folk Nettsiden heter galeas.no Jeg har sendt en mail dit med spørsmål om bruken av det jeg lurer på i dette emnet. Pjolter, virker dette stoffet sterkt nok til å bruke på gulvet i en åpen båt tror du? Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 27.August.2010 Del på Facebook Svart 27.August.2010 virker dette stoffet sterkt nok til å bruke på gulvet i en åpen båt tror du? Det brukes til dekket på dekkete trebåter, så da går man jo på det - men det skal påføres lag på lag på lag osv - minst 10 lag for å bli tykt og stabilt nok, og det ene laget skal være tørt før det kan overmales med neste lag. Ett lag - kanskje to - pr dag. Fargen blir ikke dekkende; det er et grunnstrøk med en beis som brukes for å farge treverket, ikke Coelan-belegget. Coelan-belegget er elastisk og følger bevegelsene i treet. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
thomas73 Svart 29.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2010 Fikk svar fra Galeas Trading AS i dag. Mitt spørsmål var: Kan man bruke deres produkt, Coelan med farge innvendig(gulvet) i den åpne glasfiberbåten? Blir dette holdbart over lang tid med hard slitasje som gjerne gulvet i en båt blir utsatt for? Den er veldig matt og har etter mange år fått en del små sprekker. Trenger jeg å slipe ned og sparkle disse før behandling? Svaret fra Galeas Trading AS: Svaret er vel ja på alle punkter! Store sprekker bør sparkles og alt løst overflatemateriale fjernes. Jeg sendte en ny mail og spurte ang. grunning event. primer.... Thomas Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 29.August.2010 Del på Facebook Svart 29.August.2010 Men Colean er jo sinnsykt dyrt. Skjønner ikke hva slags sprekker du har i en plastbåt som ikke lar seg fikse med glassfiber/polyester til en langt billigere penge - for deretter å male med topcoat. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 29.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2010 Fikk svar på dette spørsmålet også Ingen grunning på glassfiber - kun krafig avfetting og rengjøring. Skal vi ta sjansen på en vinterjobb da? Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 29.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2010 Tuffff, du mener at toppcoat holder mer enn bra nok og er slitesterkt for dette bruket? Sitér dette innlegget Link to post
ColinD Svart 30.August.2010 Del på Facebook Svart 30.August.2010 Coelan blir også slitt og meget stygt (matt) etter noen år, men da er den svært krevende å fjerne, langt verre enn vanlig lakk eller maling. Fordi den er gummiaktig hopper bare skraperen bortover. Jeg holder på med å fjerne det fra en større trebåt akkurat nå og det er IKKE aktuelt å bruke Coelan på den igjen. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 30.August.2010 Del på Facebook Svart 30.August.2010 Tuffff, du mener at toppcoat holder mer enn bra nok og er slitesterkt for dette bruket? Topcoat sitter vel innvendig på sånn ca. 99,7 % av alle plastbåter, så det må vel holde i ditt tilfelle også? mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 30.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2010 Takk for gode råd Da vet jeg ihvertfall hva jeg ikke skal bruke!!!!!!!! Hvilken type topcoat bør jeg bruke? 2 comp.? Leverandør? Grunning/primer? Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 31.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2010 Hei igjen Godt(Båt)-folk Kan jeg isåfall bruke Jotuns produkter? Sparkling: Epoxyrepair. Grunning: AntiPest. Toppstrøk/maling: Topgloss. Blir dette riktig? Ønsker innspill!!!!! Jeg er helt fersk i "gamet" og har tenkt til å ha alt klart til å begynne med oppussinga når vinter`n setter til for alvor(forhåpentligvis en stund til!) Mvh Thomas Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.September.2010 Del på Facebook Svart 1.September.2010 Det blir helt greit det! Men epoxysparkel er tung å jobbe med, og er egentlig kun påkrevd under vannlinjen. Jeg ville heller ha brukt en vanlig polyestersparkel som f.eks Biltemas Finsparkel. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.