Jump to content

Male båten innvendig med Coelan Båtbelegg

thomas73

Recommended Posts

Sikkert mange som har erfaring og har brukt dette til det det er tenkt til. Det høres unektlig helt meningsløst ut og male en glassfiberbåt innvendig med dette produktet. Tror du skal søke litt og lese litt om stoffet før du førsøker dette. Om du plages av sprekker innvendig i båten din så gjør noe annet med det.

lykke til videre

Har søkt og lest en del om Coelan. Søk her på forumet så finner du litt om det. Vi har kjøpt en liter for test av produktet, og det virker helt fantastisk. Viktig hvordan forholdene er når det blir lagt. Coelan er i utgangspunktet blankt, men kan fåes med farge. Husker ikke akkurat nå hvor jeg fant hjemmesiden, men det står mye der.

Lykke til.

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

virker dette stoffet sterkt nok til å bruke på gulvet i en åpen båt tror du?

Det brukes til dekket på dekkete trebåter, så da går man jo på det - men det skal påføres lag på lag på lag osv - minst 10 lag for å bli tykt og stabilt nok, og det ene laget skal være tørt før det kan overmales med neste lag. Ett lag - kanskje to - pr dag.

Fargen blir ikke dekkende; det er et grunnstrøk med en beis som brukes for å farge treverket, ikke Coelan-belegget.

Coelan-belegget er elastisk og følger bevegelsene i treet.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Fikk svar fra Galeas Trading AS i dag.

Mitt spørsmål var:

Kan man bruke deres produkt, Coelan med farge innvendig(gulvet) i den åpne glasfiberbåten? Blir dette holdbart over lang tid med hard slitasje som gjerne gulvet i en båt blir utsatt for?

Den er veldig matt og har etter mange år fått en del små sprekker. Trenger jeg å slipe ned og sparkle disse før behandling?

Svaret fra Galeas Trading AS:

Svaret er vel ja på alle punkter! Store sprekker bør sparkles og alt løst overflatemateriale fjernes.

Jeg sendte en ny mail og spurte ang. grunning event. primer....

Thomas :flag_bp:

Coelan blir også slitt og meget stygt (matt) etter noen år, men da er den svært krevende å fjerne, langt verre enn vanlig lakk eller maling. Fordi den er gummiaktig hopper bare skraperen bortover. Jeg holder på med å fjerne det fra en større trebåt akkurat nå og det er IKKE aktuelt å bruke Coelan på den igjen.

Hei igjen Godt(Båt)-folk :flag_bp:

Kan jeg isåfall bruke Jotuns produkter?

Sparkling: Epoxyrepair.

Grunning: AntiPest.

Toppstrøk/maling: Topgloss.

Blir dette riktig?

Ønsker innspill!!!!!

Jeg er helt fersk i "gamet" og har tenkt til å ha alt klart til å begynne med oppussinga når vinter`n setter til for alvor(forhåpentligvis en stund til!) :crazy:

Mvh Thomas :fishing:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...