Jump to content

Erfaringer og anbefaling av serviceverksted i Bergen


Bergen dørk

Recommended Posts

Vurderer å "outsource" motorservicen til et verksted/båtmekaniker. Prisene varierer noe og det gjør sikkert også kvaliteten på utført arbeid. Skal ha ordinær service på min motor, Volvo Penta TMD31A, men synes naturlig verksted i Bergen, Bjordal og Madsen, både er vanskelig å få kontakt med og antydet pris noe høy...men det er en vurderingssak.

 

Noen som har erfaring med Bergen båt A/S og Alvøen Marina? De ligger innen rekkevidde for meg som har båten liggende på Søreide. Andre tips til eks "omreisende" mekanikere som gjør en bra jobb?

 

Det er her snakk om en vanlig service som iht til manual for en VP TMD31A inkluderer filterskifter (olje/diesel), oljeskift, bytte av sinkanoder på motor, impeller, luftfilter og veivhusfilter, evnt viftereim + sjekk av kjølevæske/girolje.

 

For en amatør som meg er dette fort noen dagers arbeid (les en hel del kvelder) - og jeg synes nok det er vanskelig å vurdere hvorvidt eks girolje kun bør etterfylles/eller skiftes og det samme for kjølevæsken. Og jeg liker å få gjort servicen nå på høsten når båten brukes litt gjennom høst/vinter og hadde sist service for ca 1 år siden.

 

Synspunkter? Erfaringer? Anbefalinger?

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Frydenbø gjør vel dette også. De har SVÆRT lite aktivitet om dagen, så vidt jeg kan se på anlegget i damsgård.

Men noen har ikke så god erfaring.

https://baatplassen.no/i/index.php/topic/49853-frydenboe-sabb-motor-ein-leverandoer-ekte-baatfolk-maa-halda-seg-unna/

 

Mulig aktivitetsnivået hanger sammen med det som fremkommer i tråden over

Redigert av Junke (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med Adriatic marine i skogsvågen på sotra, er ikke så langt fra søreide.

Brukte de til å overhale motoren (VP TAMD 31P) i båten min, og prisen var under halvparten av hva Bjordal & Madsen skulle ha, sparte ca 45000 kr.

I tillegg så er det 2 tidligere volvo penta mekanikere som driver verkstedet, jobbet hos Bjordal & Madsen før.

 

http://www.adriaticmarine.no/service-baatmotor/

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Alvøen Marina har jeg vert borti ved motor og plastreprasjon, men etter dager/uker og månder tok jeg rett og slett båten over til Argos 500meter bortenfor og her ble jobben gjort i løpet av uken jeg kom inn til de, prisen var heller ikke gale hos Argos.

Største problemet nå er regningnen fra Alvøen Marina for jobben som kun ble 20% ferdig hos de..

 

Argos Tar også alt av reprasjoner og service. Viterlagring, har ledige båtplasser, selger store og små båter. Jeg kommer hvertfall tilbake her :-)

 

Mvh. Fornøyd kunde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...