mulder99 Startet 26.August.2010 Link til dette innlegget Startet 26.August.2010 Hei Er plaget med en del ferskvann i min skibsplast 660 (ved dieseltanken). Er det noen flere som må bruke den manuelle lensepumpen til stadighet ved regn? Noen som har erfaringer med hvor dette kan komme fra (svakheter på båten) takker for tilbakemeldinger Sitér dette innlegget Link to post
Å i sava Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Heisann, Det har vært et problem med dette på 660 og 655. Noen opplever at det i bakkant av vindusskjermen lekker inn vann. Om det skjer på styrbord side så renner det bakover og under puten. Får du vann inn slik at det renner ned mot benken bak. Da vil dette følge rennen der kalesjestengene ligger under lagring -videre ned på dørken og renner ned i rommet under dørken. Tidlige modeller hadde og et lekkasjeproblem med kalesjen helt fremme på midten der de 3 glidelåsene møtes. Eneste gode måten å få greie på hvor lekkasjen er blir å bruke vannslange og sitte inne å følge med. Så et godt forslag om å legge noen tørre papirdotter på forskjellige plasser som vil vise hvor det blir vått. Jeg tok av min 1 år gamle havnekalesje igår pga det lakk inn midt på den. Har maks hatt denne på i 20 dager på et år... Jaggu kom det mye regn her i Bergen de siste dagene... Finner du ut av det så legg løsning inn her :) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Veldig mange båter har vanninntrenging i skrog-sammenføyningen. (bak fenderlista). Har nok gått litt fort i svingene hos en del båtprodusenter med for lite bruk av tetningsmasse i forb. med sammensettingen av inner og ytterskrog. Har selv hatt lekkasje bak fenderlista på to stk. nye Askeladden-båter.Nå var jo dette garanti-jobber, men jeg hadde noen timer med lys og vannslange for og lokalisere hvor vannet kom inn. Sitér dette innlegget Link to post
Å i sava Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 (redigert) Ja sammenføyningen i/ved fenderlist kan også være et problem. Har hatt noe vann helt bak i min SP 655 og det viste seg at tettningsmassen ikke gikk rundt hele hullet ved utedusjen. Her rant det inn med vann når det regnet. Dette er helt unødvendig slurv men lett å fikse selv men det kan være vanskelig å lokalisere... Har man vanninntrenging/lekkasje bak her så er det bare å ta seg et par timer med å skru løs alle gjennomføringer bak, rengjøre og sette dem inn med ny silikon/tettningsmasse. Redigert 26.August.2010 av Å i sava (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Litt overraskende og skuffende at det er produktet til to av de mest anerkjente norske båtprodusentene som nevnes her med denne type problemer! Ikke minst med tanke på alle de tråder som har vært her inne mht hvor mye bedre det er å kjøpe et norsk produkt selv om prisen er en del høyere. Beklager at dette ble en liten avsporing, men.......... Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
mulder99 Svart 26.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Båten min er en 2007 modell. Mener å huske at garantien er 5 år...? Da kan jeg muligens ta dette på reklamasjon, selv om det i grunnen ikke er et stort problem.. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 kikka lit etter 655 en tid og fant ut at dette var et problem på disse desverre.. mulig vindskjermen er gjordt om på de som er nyere.. ikke vet jeg, men rart om de ikke har laga en ny patent.. modellen har jo vært i mange år nå Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Skvulpen Svart 1.September.2010 Link til dette innlegget Svart 1.September.2010 HER er en interessant tidligere tråd om samme tema. Anbefales! Jeg har Skibsplast 660 2002-modell, ingen problem med vannlekkasje i den båten nå. Vil også legge til, som apropos til Mouches kommentar om kvaliteten på norske båter, at det går / gikk visse forlydender om at kvaliteten hos Skibsplast hadde en litt dårlig periode omkring 2006 - 2007, pga stor ordrepågang og derfor ansettelser av ikke-norsk arbeidskraft østfra for å øke produksjonen. Disse ansatte, hvis mine kilder snakker sant, hadde et litt dårligere håndlag med visse ting under produksjon enn det vi ellers forbinder med Skibsplast. Det gikk en periode visstnok litt for fort i svingene. Etter en god del reklamasjoner på slurv; lekkasjer, skjeve fenderlister, priming som løsnet, osv., ble dette rettet opp. Jeg hadde ikke nølt med å kjøpe en ny Skibsplast i dag, men ville antagelig gått en 2006- og 2007-modell nøye etter i sømmene. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 1.September.2010 Link til dette innlegget Svart 1.September.2010 En bekjent kjøpte en av de første 675 som kom på markedet. Tror det var i 2004. Skikkelig mandagsbåt md mange lekkasjer,og skibsplast kom oppover for å se elendigheten. Ente med båtbytte,til Wiking 25 coupe. Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 1.September.2010 Link til dette innlegget Svart 1.September.2010 Hei. Jeg hadde lekkasje i min Skibsplast 730 HT 2005 modell. Etter mye frem og tilbake med forhandler ble båten sendt tilbake til Skibsplast. Det var sagt at det var i/ved fendelisten. Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Å i sava Svart 1.September.2010 Link til dette innlegget Svart 1.September.2010 Jeg dro min 655 -07mod opp til Evje for å se på problemet med primer som løsnet. Jeg ble tatt veldig seriøst imot av Skibsplast. Det er veldig greit å forholde seg til en seriøs norsk båtforhandler. Ang problemet med primer så ser det ut til at det som er løsnet er ferdig løsning nå. Har ikke sluppet noe etter jeg bunnsmørte i vår. Likevel fikk jeg med meg rikelig med primer og bunnstoff i tillegg til noe annet knask. Topp service! Fikk beskjed om at jeg bare måtte ta kontakt om det var noe mer så skulle de fikse opp. Er enige at dette egentlig ikke skal oppstå men som noen skriver så har det sikkert gått litt for med innleid arbeidkraft. Nedmatting før primer var problemet. Synes Skibsplast fremstår som seriøs og tar kunden på alvor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.