Jump to content

Trenger anbefaling av Skips-simulator

Erik

Recommended Posts

Hei.

Trenger en anbefaling av en skips simulator. Skal brukes i en "jobb happening", og skal simulere skip (altså større fartøy, ikke lystbåt).

Det kan med fordel ha en form for poeng/validerings system/tidtakning o.l. , og kanskje konkrete, tidsbegrensede oppdrag som man kan gjenta for å sammenligne resultater, slik at man kan lage en slags konkuranse rundt det o.l.

De jeg har funnet frem til selv er disse :

ship-simulator

Virtual Sailor/vehicle simulator

Er det noen som kjenner disse og kan nevne fordeler / Bakdeler med disse i forhold til behovet vi har ?

Er det noen som kjenner alternativer som bør vurderes ?

Hilsen Erik.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Har spilt Ship simualtor 2008 en god del. Det er gøy i begynnelsen, men blir veldig lei etter vært. Noen av oppdragen er f.eks legge til i en havn. Det er jo gøy syntes e, men ikkje å kjøre rett fram i 30 min på helt åpent hav.

Kommer nytt Ship Simulator Extreme i morgen tror e. 27.augst. Skal definitivt prøves. '

Du kan jo laste ned en Demo vis du vil og prøve det

• 3 uker senere...

Har fortsatt ikke tatt en avgjørelse her. Det er ikke dukket opp andre kandidater, så da står det mellom disse.

Ship simulator har den fordel at det kan kjøpes en egen controll unit til den.

Vehicle Simulator har den fordelen at du kan laste ned skip, og er dermed mer fleksibel for å sette opp ett ønsket scenario.

Er det noen som vet om den kontroll uniten til Ship sim vil fungere på Vehicle Simulator også ?

Er det noen av disse simulatorene som har innebygget noen form for konkuranse ellement (tidtaking/poeng system) ?

Er det noen som har fått testet den nye Extremes vesjonen ?

Hvor kraftig hardware/skjermkort krever disse tro ? Må man ha ett beist av en Gamer Pc, eller klarer en vanlig Laptop å dra det rundt tro ?

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Jeg kjører Extremes på min laptop. Den er ganske bra, men ikke noe monster tror jeg. Foreløpig mangler mange add-ons på Extremes synes jeg, mye ensformighet og altfor få funksjoner. Skulle ønske de kunne lagt opp på samme måte som Flight Simulator, hvor mange brukere har laget ekstremt mange add-on fly til programmet.

Kontroll-uniten til shipsim funker sikkert til flere programmer også, alle andre kontroller av lignende type kan jo kalibreres til andre programmer.

Extremes har bare oppdrag fullført/ikke fullført. Konkurranse/tid/poeng er ikke med. Står at man skal skynde seg av og til da :lol:

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...