Jump to content

Hva er skrogvinkelen på en Princess 35?

Halvor

Recommended Posts

Hei!

Jeg skal bygge om opplagshengeren min, og lurer på hva skrogvinkelen er på en Princess 35. Er det noen som også vet hvor langt fremover vinkelen er konstant, før den endrer seg mot baugen?

Alternativet blir selvfølgelig å løfte båten oppi hengeren og lage støttene der mens båten henger i stroppene, men det hadde vært lettvint å lage alt klart.

Takknemlig for svar.

Halvor

Fant dette ang. en større princess: 

Olenski's hull are all about a deep vee entrance forward section and a moderate dead rise aft of eighteen degrees

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Hei!

Takker for svar. Helt klart en fordel med justerbare støtter, men jeg har ikke materialer og det begynner å nærme seg opptak. Skal kutte av eksisterende støtter, sette båten i hengeren og ta av nødvendige cm. Sveiser på igjen, også får jeg gjøre meg litt mer flid med hengeren senere.

Må gjøre rent i begge dieseltanker(mye husdyr),slipe ned under vannlinje, montere lydpotter, montere trimplan, ta mål til kalesje, montere septiktank, service på motorer .............. Ikke noe problemer med å få tida til å gå utover.

Igjen - takker for svar så langt.

Halvor

• 1 måned senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...