Bestyreren Startet 26.August.2010 Del på Facebook Startet 26.August.2010 Nokon som har erfaring med denne typen båt? Er den stabil? Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 er det viknes 830 du mener ??? Sitér dette innlegget Link to post
Vikane Inlander Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 Min far hadde en slik, hva mener du med stabil ? Sitér dette innlegget Link to post
Sunnmøringen Svart 27.August.2010 Del på Facebook Svart 27.August.2010 Nokon som har erfaring med denne typen båt? Er den stabil? Ingen erfaring, men hadde fryktelig lyst på en 1030 en stund, og leste en del om disse båtene. Mye bedre enn at jeg refererer det jeg har hørt, så kan du jo lese en test her. Min far hadde en slik, hva mener du med stabil ? Det er kanskje problemene knyttet til slike båter brukt som speedsjark? Det er kjent at det oppstår stabilitetsproblemer på en del halvplanende speedsjarker når båtene lastes tungt (god fangstdag, altså), og det samme når en haug av dekksutstyr forskyver tyngdepunkt osv. Men nå var det sikkert ikke som sjark denne var tenkt. Sitér dette innlegget "Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil." Bertrand Russel Link to post
Brigg Svart 27.August.2010 Del på Facebook Svart 27.August.2010 Trådstarter spør etter Viksund 830. Denne ser slik ut (bilde fra annonse på finn.no: Det er altså ikke Viknes han er interessert i. Selv har jeg ingen erfaringer med Viksund 830. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Vikane Inlander Svart 27.August.2010 Del på Facebook Svart 27.August.2010 (redigert) Vet at min fars '95 Viksund 830 var noe overmotorisert med ca 260 hk, denne gjorde 27 knop på full fart. Litt ubehagelig var det nok å være oppi der da om det ikke var helt slett vann, men ikke ellers. Noen bilder. Redigert 27.August.2010 av Selva D 6.1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Viksund 830 Svart 16.Januar.2011 Del på Facebook Svart 16.Januar.2011 Jeg har nevnte båt nå, som Selva sier så er den overmotorisert, men en fantastisk båt til mitt bruk. Motoren sliter aldri...... Men over 20 knop er den ikke designet for.... Den er ganske smal, kan derfor virke litt rank, men ikke noe problem. Den tåler mye vær!! Hvis du skal bruke den til turbåt så er den litt trang for 4. Det er ikke plass til to voksne ved siden av hverandre ved bordet. Det kommer helt ann på hva man skal bruke båten til, men jeg er storfornøyd!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.