Jump to content

Noen som har erfaringer med Viksund 830?

Bestyreren

Recommended Posts

Nokon som har erfaring med denne typen båt?

Er den stabil?

Ingen erfaring, men hadde fryktelig lyst på en 1030 en stund, og leste en del om disse båtene. Mye bedre enn at jeg refererer det jeg har hørt, så kan du jo lese en test her.

Min far hadde en slik, hva mener du med stabil ?

Det er kanskje problemene knyttet til slike båter brukt som speedsjark? Det er kjent at det oppstår stabilitetsproblemer på en del halvplanende speedsjarker når båtene lastes tungt (god fangstdag, altså), og det samme når en haug av dekksutstyr forskyver tyngdepunkt osv. Men nå var det sikkert ikke som sjark denne var tenkt.

"Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil."
Bertrand Russel

Trådstarter spør etter Viksund 830. Denne ser slik ut (bilde fra annonse på finn.no:

28_-1514610593.jpg

Det er altså ikke Viknes han er interessert i.

Selv har jeg ingen erfaringer med Viksund 830.

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

• 4 måneder senere...

Jeg har nevnte båt nå, som Selva sier så er den overmotorisert, men en fantastisk båt til mitt bruk. Motoren sliter aldri......

Men over 20 knop er den ikke designet for....

Den er ganske smal, kan derfor virke litt rank, men ikke noe problem. Den tåler mye vær!!

Hvis du skal bruke den til turbåt så er den litt trang for 4. Det er ikke plass til to voksne ved siden av hverandre ved bordet.

Det kommer helt ann på hva man skal bruke båten til, men jeg er storfornøyd!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...