Jump to content

Hva slags fisk er dette ?

terron

Recommended Posts

Har fått en del berggylte i garna i sommer.

Hev i begynnelsen det meste rett på sjøen igjen, men da en med thailansk kone eller noe slikt så det, fikk vi klar beskjed om at det måtte vi ikke gjøre. De ville ha alt vi fikk som vi ikke ville ha selv. De fileterte dem, og stekte dem. Brukte det både som middag og som "pålegg" til brødskiva. Var noe av den beste matfisken de fikk tak i...

En nederlender som var på fisketur i Norge som jeg snakket med mens jeg holdt på å greie garna sa også at det var en veldig populær matfisk i nederland.

Joda, kjenner den nu. Får den ofte i store mengder på trollgarn. Jeg blir like forbannet :yesnod::lol: hvergang. Den stikker så inn i h....... når den skal ut av garnet. Har alldrig spist den (har ingen planer om å gjøre det heller), men bruker den ofte til teinemat, både til krabbe og hummer, med bra resultat.

Mvh. Jens Rytter.

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

• 3 år senere...
  • 2 måneder senere...
...og den har aldeles nydelig kjøtt! :yesnod:
Så har jeg hørt og jeg prøvesmakte en gang og det ble to ganger på en gang, første og siste... Det er visstnok bare den ene som er spisende (husker ikke om det er kjeks eller kall...) og det kan nok godt være der jeg bomma...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Anvendelse:

Rogna er rosa, men farges ofte svart for etterligne russisk kaviar. Hver fisk kan produsere opptil 0,7 kg rogn. Kjøttet på rognkjeksen er løst og geléaktig, mens kjøttet på rognkallen er fastere med rosa farge og er meget velsmakende. På Island er tørket rognkjeks en delikatesse.

Man spiser rognen fra rognkjeksen og kjøttet fra rognkallen.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Hvis man dykker kan man ha det litt morro på rognkjeksens bekostning. Den er en så dårlig svømmer at om en dytter den av gårde som et papirfly er det lett å sentre til en meddykker. Man kan også sette et par fingre på nesetippen dens og den vil da bare svømme og svømme uten å komme noen vei...

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...