Mats (Hero107) Startet 27.August.2010 Link til dette innlegget Startet 27.August.2010 Det ble for noen år siden lagt teakdekk på min båt av tidligere eier etter West System metoden. Dette begynner å bli ganske slitt noen steder, ikke så mye igjen av det øverste sjiktet med teak, og et par steder kan en se finerplata som er under. Noen steder er det sprekker hvor det kommer inn vann mellom teakdekket og plastdekket under. Dekket ser fremdeles ganske bra ut, men i løpet av et års tid må noe gjøres. Er det noen på forumet som har fjernet et slikt teakdekk? Jeg ser for meg at det er en stor jobb å fjerne det, at man rett og slett må gå på med hoggjern for å fjerne mest mulig av teaken og limet før man må slipe resten bort. Etter slik behandling regner jeg med at plastdekket under ikke ser veldig pent ut og at man enten må legge nytt teakdekk, eller støpe/ male et nytt dekke over. Med nytt teakdekk ville jeg gått for falsk teak f. eks Flexiteak. Har noen erfaring med dette? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 27.August.2010 Link til dette innlegget Svart 27.August.2010 Skulle gjerne sett noen bilder av teakdekket ditt. Jeg mener det er svært uvanlig at teaken blir slitt ned til underlaget i løpet av noen år. Høres ut som det kan være dårlig teak og/eller unødvendig mye skuring av teaken? Dette høres ut til å bli en fæl jobb dersom dekket ditt er stort. Er du helt sikker på at falsk teak er bedre? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Mats (Hero107) Svart 27.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2010 Skulle gjerne sett noen bilder av teakdekket ditt. Jeg mener det er svært uvanlig at teaken blir slitt ned til underlaget i løpet av noen år. Høres ut som det kan være dårlig teak og/eller unødvendig mye skuring av teaken? Dette høres ut til å bli en fæl jobb dersom dekket ditt er stort. Er du helt sikker på at falsk teak er bedre? Er nok masse arbeid å fjerne kan jeg tenke meg, har kun et bilde tilgjengelig for øyeblikket, ikke noe nærbilde. Jeg heller til at det kan være dårlig teak, er usikker på når dekket ble lagt, og noe spesiell sliping/ skuring kjenner jeg ikke til. Jeg tror falsk teak er bedre, dette må selfølgelig sjekkes, jeg ser for meg at det vil bli helt tett og vil holde seg pent i mange år. Dette tror jeg lager minst arbeid, med tanke på at plastdekket ikke vil se ut under det gamle teakdekket når dette er fjernet. Men det gamle plast dekket under teakdekket går sikkert an å sparkle og reparere slik at det blir pent igjen også, men jeg vet ikke hvordan dette kan gjøres best. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.