Jump to content

Båtplass i Oslo for skøyte, 67 fot. Studenkollektiv og svigers.

viktors

Recommended Posts

Denne sommeren har jeg forsøkt å finne en båt med plass til et studentkollektiv på fire til fem personer. Jeg har fått lånet på plass, og vært på flere båtvisninger.

Jeg har etter uendelig tid funnet en båt som passer alle behovene, men samtidig som jeg har lett etter båt har båtplassene ikke vært lette å finne. Selvsagt er det vanskeligere å finne båtplass til en 67 fots skøyte, fremfor en mindre båt, men en løsning må vel finnes?

Selv har jeg meldt meg inn i flere foreninger(med tanke på et lengre perspektiv), ringt og skrevet mail til La-Sa, Killingen og Herbern, men svar har vært vanskelige å få. Jeg har også forsøkt å ringe Oslo Havn KF, men personen som jeg må ta kontakt med, har ikke vært inne da jeg har ringt, men skal angivelig være tilbake om tre dager. Alle annonser på finn.no - hvor båtplass tilbys, og her på båtplassen.no, er også blitt kontaktet.

Semesteret har nå begynnt, og jeg bor hos "svigers" - båten kan være i boks om få dager, men en båtplass kan jeg se lenge etter virker det som. Selv er jeg fra vestlandet, og er nytilflyttet med få kontakter i det som kanskje kan betegnes som et båtmiljø, desverre.

Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre videre? Er det lov å legge til med anker ved Huk? Kan jeg ringe private personer som har hus i strandsonen, om leie av plass, eksempelvis ved Bygdøy?

Jeg tar imot alle meldinger med stor takk! Hvis du trenger mer informasjon, eller har et supertips, er mitt telefonnummer, 954 666 78.

Er jo et skøytemiljø ved båtforeningen i Bestumkilen. Tror det området (foreningene der) og Killingen er der du har best sjanse. Alternativet er Herbern da..

Kan garantere at ingen med hus på Bygdøy vil ha båten din ved brygga.

Du kan selvsagt legge deg på svai nær sagt hvor du vil, bare ikke innenfor badesonene eller midt i leia da. Regner med du har en egnet jolle for å komme deg i land (er jo enklere å finne plass til den.

Prøv evt. bøyeplass i Frognerkilen.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Meg bekjent er det ingen av stedene du har forespurt hvor det er lov å overvintre ombord. Det har med bl.a. strøm og sanitærforhold å gjøre. Tror det kun er Herbern Marina på Aker Brygge og moloen på Kongen i Frognerkilen hvor overvintring er lovlig. Det var tidligere mulig på Killingen men vet ikke hvordan det er nå. Særlig praktisk beliggenhet har Killingen uansett ikke vinterstid.

Utenbys kan det være enklere, mulig Leangbukta er et alternativ.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...