patrol30 Startet 27.August.2010 Link til dette innlegget Startet 27.August.2010 Er det noen som har et tips om hvilken fargekode eller RAL kode som er brukt på en Risør 27? Har prøvd snekkegul 3008, men den er for gul. Fargen har selvfølgelig falmet mye etter 35 år, men det er sikket mulig å matche denne ganske bra. Tips mottas med takk:-) Sitér dette innlegget Link to post
Skrulokk Svart 8.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2017 Vekker denne tråden til live igjen jeg, da jeg og min far har samme spørsmålet :)Noen som sitter på erfaringer/kunnskap rundt dette? Sitér dette innlegget Link to post
patrol30 Svart 9.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2017 Hei! Jeg lånte en fargescanner hos fargehandelen, og scannet fargen på gelcoaten innvendig der den var minst falmet. De blandet da fargen etter denne. Etter litt prøving og 3 turer frem og tilbake til fargehandelen med tilsetting av noe mer basefarge traff jeg 99%. Jeg lakkerte deler av overbygget med 2 strøk Bengalakk glans 90 med en korthåret rulle, ble meget bra. Har en gammel fargekodeliste fra Bærum Plastservice, Risør står der oppgitt med fargekode S-1200. Sitér dette innlegget Link to post
Ryste Svart 13.April.2020 Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Tar opp gamel tråd, noen som sitter på fargekode på dene? Risør 27 Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 13.April.2020 Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Kjenner ikke fargekoden på Risøren, men et tips kan være 3004 benhvit. Den er brukt på en Skilsø fra 90 tallet, og fargen likner på en Risør. Jeg bestilte fra Seasea. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.