Erling P Svart 29.August.2010 Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 (redigert) Hva Martin får for sin Sjømann er hans sak.Men prisnivået her på Vestlandet og Øst/Sørlandet er forskjellig.Solgte i vinter en GH 14 med 25 hk for 40000.-(båt gammel motor 1995) La Martin tenke seg om i noen dager,gi gutten fred.Jeg kommer til å savne hans humorfylte innlegg. Så om noen dager!!!!. Jeg er tilbake!!!!! Redigert 29.August.2010 av kokkfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 29.August.2010 Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 29.August.2010 Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 Har sakt det før, og sier det igjen, Time will show, kan du ikke engelsk så ( Tiden vil vise).... Lurer man på noe så kan man bare spørre ungdommen de vet alt. Time will show er Flåklypaengelsk. Uttrykket du er ute etter heter time will tell. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 29.August.2010 Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 Å huffamei å huffamei, jeg er så sint så fy! For alt er bare tøys og tull i Kardemomme by! Hvis bare alle var som jeg – så ville alt bli bra.. Men ingen andre er som meg – å langt i langt ifra. Huff! Se pol’timester Bastian er bare blid og snill, men det er ikke det vi har en pol’timester til! En politi skal være en alvorlig sinna mann, og gjerne arrestere folk så ofte som han kan. Ja! Og trikkefører Syversen han synger og er gla’, men det er ikke sånn en trikkefører vi skal ha. Han burde ikke synge i en så alvorlig stund. Han skulle styre trikken sin, og ellers holde munn! Ja! Og guttene i byen her får altfor lite ris, de bare spiser kaker og får sukkertøy og is. Hvis jeg var moren deres skulle de få vasket seg - og ingen av dem skulle få no slikkeri av meg! Nei! Og pol’timester’n sover og han hører ingen ting når røverne om natten går og lusker rundt omkring. men kommer de og røver her, så skal de snart få se, at jeg skal sitte her på lur – og fange alle tre! Ja! Sitér dette innlegget Link to post
nimbussen Svart 29.August.2010 Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 Hei alle sammen Må bare si min mening om denne tråden jeg også,synes det er veldig synd for enn sånn ivrig entusiast som martin att det ikke skal gå an å spørre om noe så enkelt som prisantydning på båten si uten att voksne mannfolk seier det ene dumme etter det andre,vi må ikke ta i fra ungdommene lysten til å satse både tid å penger på baten sin,det er ikke få timer han har brukt på fotografering og nedlasting av bilder så vi andre skal få se på alt det fine han har gjort med båten sin,Vi trenger sånne ellers så blir det ganske kjedelig her inne,håper att han gidder å dele sitt neste prosjekt med oss også,og så må vi som er i 40 og 50 åren vise oss litt voksne,Dette ble jo en eneste lang moralpreken men måtte båre få det ut,og så vil jeg bare ønske Martin hjertelig velkommen tilbake Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 29.August.2010 Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Draco24styling Svart 29.August.2010 Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 Er det virkelig mulig å være så hårsår?, makan til sutrekopp du er sjømann 22, voks opp å hev deg over useriøse svar og meldinger, du må tåle og høre sannheten, Uansett, båten din er ikke værdt mer en hva markedet vil gi, legg den ut på Finn og se hva budene blir, Men siden du har spurt,må du regne med å få svar som du ikke liker, Lykke til med salget når den tid kommer Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
SeaQueen Svart 29.August.2010 Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 Eg tror ikkje det har med sutrekopp å gjøre!! Har selv sett at det er veldig lett for enkelte å Være kverulerende drittsekker på forumet. Høflighet er av og til mangelvare herinne. AV OG TIL!!! Og jeg ser på et par av svarene han fikk at han blir kalt både dum og uvitende fordi han har målt bredden på båten sin med målbånd, og kommet frem til et annet mål enn hva han som sitter inne med fasiten har. Men han hadde også feil.... hmmmmmmm. Det går faktisk an å være sakelig, noe ikke alle klarer. Det er lett å gjemme seg bak et nick og ikke stå for det en sier. Feigt er det! Jeg har vurdert å slette denne siden på favoritter selv, men har bestemt meg for å se det an. Og nei, jeg er ikke en sutrene ungdom på 17 år, jeg er 41 år. Og ovverasket over tonen til flere herinne!!!!!! Til Martin: Lykke til med dine prosjekter! Jeg håper du får en god pris på båten din, og at du klarer å få tak i en ny båt til den prisen du ønsker. Jeg håper også at du klarer å heve deg over noen av kommentarene herinne, og kan overføre din kunnskap og viten til de som har behov for det! For fremtiden er faktisk avhengig av dagens ungdom!!!!!!!!!!!!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 29.August.2010 Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 Når folk får solgt ei gammel,kostmalt og lekk Lido 24 snekke for 85 laken er det nok håp for 60 for en Sjømann 22...... Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Jens_P Svart 29.August.2010 Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 Er det virkelig mulig å være så hårsår?, ref innlegg fra Pelle Parafin på OT, så har det tydeligvis foregått noe på chat'en som de fleste av oss er uvitende om. Mulig årsaken til at Sjømann.22 trekker seg er her. Trist at Sjømann.22 skal føle seg så trakasert at han velger å trekke seg fra forumet. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
andk Svart 29.August.2010 Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 Har betraktet denne saken fra utsiden en stund nå. Hadde egentlig ikke tenkt å kommentere, men klarte ikke å unngå det lenger. Problemet til Sjømann har vært at han har i mange sammenhenger gått veldig "høyt" ut, og når folk har jekket han ned, både unødvendig og kanskje litt nødvendig innimellom så har han ikke helt taklet det på en god måte. Hvis man skal være verdensmester, så lønner det seg å være en ydmyk verdensmester. Ang verdisetting på båt: Han spurte et ærlig spørsmål, og fikk et ærlig svar. Skal du selge en båt, så er det bare å gå inn på Finn og søke på tilsvarende, og legge seg på samme pris som den billigste. Da har du markedsprisen. Tror Sjømann ble litt vel ivrig da han innså at han kanskje hadde tapt en 30000 på båten sin, og var derfor litt ekstra hårsår på verdivurderinger under hans ønske. Enkelte har her sikker uttalt seg også litt krast og i unødig ordlag ovenfor sjømann, og det bør en kunne ta kritikk på. en lærdom alle sikkert kan ta, både sjømann og resten av "bønsjen" er at ydmykhet tar man ikke skade av:) Sitér dette innlegget Link to post
Anjuma Svart 29.August.2010 Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 Jeg synes det er trist at Sjømann22 forlater oss. Han var jo en ivrig deltager her inne :) Det er leit når en føler seg så trengt opp i hjørnet at det eneste man ønsker er å forlate plassen. Dessverre kan det se ut som at hans forsøk på å få oppbacking og forståelse for verdien av sitt "livsverk" som han har brukt mange timer og mye penger på gikk en helt annen vei enn hva han trodde. Og det fra første svarinnlegg. Dermed er forsvar lett og ty til og sårheten baller fort på seg når 99% av de resterende innlegg heller ikke er i samsvar med egen overbevisning. At kjøper ikke ser på kjærligheten, omtanken, behandlingen, pengene som eier har lagt ned i kjøpeobjektet kan være hardt å se realiteten av.... nemlig at dette prakteksemplaret av en båt har ingen høyere verdi enn de andre snekkene i samme kategori. At båten er påkostet og vedlikeholdt gjør den forhåpentligvis mer lettsolgt... men høyner ikke verdien nevneverdig. Når man er ung så kan slike "offentlige nederlag" føles ganske dramatisk. Og det å møte opp i samme fora dagen derpå med samme lyse sinn og blanke ark er ikke nødvendigvis så enkelt. Vi får håpe forum-nysgjerrigheten lokker ham inn igjen når han får litt tid på å la dette komme litt på avstand. Eller at han smeller opp døra her når han kan laste opp en salgskontrakt på >60K Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Sjeldenutpå Svart 29.August.2010 Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 (redigert) Eg får nesten legge spor i denne tråden eg og. Litt kommentarer til andre innlegg osv. Eg innser at det er lett å ty til ufine ord av og til. Og basert på at BP'ere egentlig er skjult bak nick som ikkje skal røpe oss, så bør de fleste av oss tåle ein del drit når vi mister bakkekontakt. Men det kan nok med fordel vinkles mot påstanden heller, en personen. Eksempel: så er dette det mest idiotiske eg har lest! Ikkje : du er den største idioten her! Videre så er det rart at denne sjømann22 skal tas i forsvar fordi han bare er 16år...dette kan jo ikkje stemme....han har jo stått bak ror i 80fot skjøyte i 8 år. Med slik ansvarsfull bakgrunn så er man moden nok til å tåle kritikk vel, konstuktiv eller ikkje. Angående båten, så er det litt drøyt å tru at man kan dobble markedspris med å pusse opp. Om folk kjøper seg hus elle båt for å pusse opp til videresalg, så kjøper en billige vrak, og selger til markedspris. Man kan aldri forvente å få dobbel markedspris. Min Summer Family 27AC er nok den mest strøkne på vestlandet sett med mine øyne, men å annonsere den til 700.000 blir kanskje å ta litt i? At båten har innbyttemotor påvirker lite. Slike prosjekt må eier vurdere opp mot den avskrivningstid han setter på båten sin. Dvs hvor mange år skal eg fordele tapet før eg selger. Sjelden kan en tjene penger på motoroppgradering av eldre rimelige båter. Det blir annerledes når en kommer opp i 7-800.000.- og videre. Da betaler kjøpere gjerne merkbart meir for båt med nyere installasjon. At sjømann22 har lagt ned mange timer gjer heller ikkje dette til eit livsverk. Snarere ein normal oppgradering for å trivest ombord. Båt er dyr hobby. Prøv motorcross, bilsport eller fly. Mange dyre hobbyer ja. Eg synest sjømann22 har funnet seg ein flott hobby med båt, og som bruker av BP. Og som andre har skrevet, så har han laget fine tråder, underholdt oss, og fått oss til å flire ofte, om en ikkje alltid med vilje. Dette går seg til når han venner seg til markedsverdi-begrepet. Mest trulig er dette første salget hans. Tida vil modne forventningene, og lære at titusener er normalt avvik. Fortell han dette fint neste gang. For eg er sikker på at det blir ein neste gang. Eg håper iallefall det. Eg hadde vert stolt far til ein 16åring som er så kreativ og pågangsivrig. Redigert 29.August.2010 av Sæbø (see edit history) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
logget av Svart 29.August.2010 Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 Eg får nesten legge spor i denne tråden eg og. Jeg også. Ja da var det gjort. Sitér dette innlegget Link to post
fanntomas Svart 29.August.2010 Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 Jeg har en Joda 24 tur, 1979 modell. Med 36 hk ferskvannskjølt motor av en eller annen gang 80 model. Kjøpte den for 60 000 for to år siden, og har pusset opp for ca. 20 000 på 2 år. Bygget ny innredning i teak, nytt teakgulv med nater, isolert motorrom, ny automatisk elektrisk lensepumpe, ny manuell,nye puter og bla, bla, bla... + mye mer. Har sikkert opp mot 200 timer i arbeid med båten, men å regne med å få tilbake alt dette, pluss arbeidstimer, er bare å se langt etter Her er det bare å bite tenna sammen, og vurdere om bruksverdien for deg er høyere enn antatt salgverdi... Og er den ikke det, ja da er det bare å ta til takke med det du kan få for den. For mere kan du desverre ikke få.. det er realiteten i båtmarkedet i dag.... kjipt for selgere, men bra for kjøpere :-) Som igjen "rammer" deg, som sikkert skal kjøpe annen båt igjen. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 29.August.2010 Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 Hei Martin. Jeg tror vi kan sammenligne ganske greit med min 22 fots seilbåt som jeg hadde i tre år. Jeg pusset den opp over en treårs periode, og hadde til sammen lagt ut ca 65 000 kr for den. Da jeg solgte fikk jeg 35 000 kr for båten, og var fornøyd med salget. Uansett hvor mye jeg legger ned i båten, så får jeg ikke dette tilbake. Du kan si at hver sommer kostet meg 10 000. Men heller båt, enn en uke i syden.. Nå er det også slik at vi er på nettforum der hvem som helst kan bli medlemmer. Da blir det slik at ikke alle er så pedagogiske, og modrerer seg selv litt, selv om en skriver til en tenåring. Jeg ble medlem her som 15 åring selv, og har vært gjennom leksa. Men da gjelder det å ikke la seg irritere, og selv filtrere ut de innleggene du ikke ønsker å ta seriøst. Vil du slippe "krangling" er det best i ignorere og ikke svare. Hvertfall bedre enn å gå imot. Innleggene du skriver her på forumet forsvinner ikke. Kanskje en dag angrer du på det du skrev. Da er det for sent. Du har valgt å legge ut navnet ditt også, og det kan googles. Ikke glem det... Fremtidige svigermødre og arbeidsgivere kommer til å spore det opp... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Avsluttet_1 Svart 30.August.2010 Link til dette innlegget Svart 30.August.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 30.August.2010 Link til dette innlegget Svart 30.August.2010 litt frekkheter må man bare tåle på et forum med 33000 medlemmer etter min mening Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 30.August.2010 Link til dette innlegget Svart 30.August.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.August.2010 Link til dette innlegget Svart 30.August.2010 litt frekkheter må man bare tåle Hvorfor må man egentlig det? Det går da an å oppføre seg som folk selv om man er anonym? Jeg skjønner ikke helt poenget med å ødelegge forumet ved å være vemmelig med sine meddebattanter! Man kan gjerne være uenig, men å være ufin er ikke akseptabelt etter mitt syn. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
bukt Svart 30.August.2010 Link til dette innlegget Svart 30.August.2010 Hvilke "behandling" man får i et forum har gjerne litt med hvordan man selv oppfører seg der, er man kjepphøy og durer frem får man lettere litt kvasse meldinger tilbake som man bør tåle etter min mening. Greit gutten er ung men han var til tider litt vel kjepphøy og har da har alle godt av å bli litt jekket ned på bakken ved å bli fremlagt sannheten selvom den kan være hard å svelge. Tenker ikke spes på siste tråd men sett noen tråder med et lite smil om munnen da må jeg innrømme. Eks Påberoper man seg å være erfaren fører av 80 fots skøyte i 8 år og legger ut film av 22fot snekke i store bølger som er en hekkbølge etter en fritidsbåt så ber man om litt sarkastiske kommentarer og bør ikke bli fornærmet av det ;) I et nettforum er det alle typer mennesker noe man må innfinne seg med, skulle man blitt fornærmet hver gang noen har en annen mening enn en selv hadde jeg hatt et problem iallefall. Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 30.August.2010 Link til dette innlegget Svart 30.August.2010 Enig. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.August.2010 Link til dette innlegget Svart 30.August.2010 (redigert) Fant en fin en i avisa nå: Fagprat Ikke det at jeg tror noen her på forumet likner på denne debattanten, men den var nå artig da! Redigert 30.August.2010 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
free Svart 30.August.2010 Link til dette innlegget Svart 30.August.2010 Hvis du blar opp 891.900,- får du kjøpt alle sjømann 22 som selges på finn i dag. Du er da eier av 25 eksemplarer av den populære folkesnekka fra nittenpilåbue. I snitt forlanger selgerne 35.676 kroner per eksemplar.Den rimligste står til 19.000 (den til 15.000 ser jeg bort fra fulstendig) å den dyreste står til 75.000. To sjømann 22 er solgt, en med prisforlangende 65.000 å en til 10.000, hva de faktisk ble solgt for vet jeg ikke. En av båtene har ligget på finn siden mai, 7 stykker fra juni, 4 ble lagt ut i juli. Den nyeste båten er fra 1984 å koster 30.000, den eldste ti år eldre til 10.000 kr. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.