Jump to content

Hva får Sjømann.22 for sin Sjømann 22 ?

Worry II

Hva får Sjømann.22 for sin Sjømann 22, 78 modell ?  

112 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Du vet det, sjømann.22, at det er ikke bare en båt du ønsker å selge, det er en "pakke" ! En pakke full av vedlikehold og hobby ! Morsom pakke for de skuta er av interresse for ! Du skal ta på deg "selger-hatten" og selge "pakka" til en 1.gangs kjøper ! Du klarer 35`, det mener jeg, men det er en evig debatt om når du skal selge...

Et tips januar er en dum tid å selge en båt til overpris, da må du vente til rett før ferien og i tillegg hatt en måned med solskinn så folk er skikkelig båtkåte og alle de billigere enn din er solgt unna på markedet :smiley:

Det har jeg faktisk ikke tenkt på, det virker ganske rett måte og gjøre det på! :flag_bp: Jeg får ta den opp i November, og fixe den så den blir mer eller mindre STRØKEN. Hive den ut i Mars, og bruke den noen måneder, og se at alt virker, så hiver jeg den ut på finn.no I Mai måned? :cheers:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Det har jeg faktisk ikke tenkt på, det virker ganske rett måte og gjøre det på! :flag_bp: . Hive den ut i Mars, og bruke den noen måneder, og se at alt virker, så hiver jeg den ut på finn.no I Mai måned? :cheers:

Det er mye smartere på to måter, letterer å selge i slutten av en fin Mai og i tillegg kan du kanskje slippe å gå uten båt veldig lenge da mange får 3fotsyke i ferien da de har sett på den "nye" nabobåten og skulle gjerne byttet til en større før ferieturen og selger billigt.

Skal du skifte farge på skroget ville jeg heller ikke malet det men sprøytet det da det ser mye bedre ut da du slipper penselssporene. ser straks mye mer strøkent ut, har du en kompressor så kjøp en sprøyte på biltema til 300kr og tren på en glatt flate eller send den til lakkering.

Du tjener på dette ved et salg...

Selv kan jeg lakkere sånn 88prosent strøkent , blir 95% med litt rubbing men sender den til proff lakkerer da det faktisk blir "billigere".

lakkerte en båt og den kom på 1000lapp for lakk og i tillegg en del jobb med lakkering selv , neste båt sendte jeg til en lakkerer jeg kjenner (22fot med langt dekk) og betalte 2000kr for lakk/lakkering og maskering av hengeren da jeg gjorde grunnarbeide selv.

den 1000lappen sparte jeg glatt inn i tiden det tok å rubbe vekk evt sig og i tillegg fikk jeg 100% resultat.

Redigert av bukt (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...