Jump to content

Noen som har god kjennskap til Barracuda 30?

anejac

Recommended Posts

Hei!

Vi har nettopp kjøpt oss en Barracuda 30, 84 modell. Prøver nå å registrere den i skipsregistret. Har funnet fram til første eier, men vedkommende er mest sannsynlig død, derfor finnes det ikke noe byggebrev. Jeg trenger derfor byggenummret på båten. Er det noen som vet hvor i båten jeg kan finne dette?

Barracuda ble også kjøpt opp av Dancer Holding i 89/90, er det noen som vet hvem som bygde disse båtene før den tid? eventuelt verfstnavn?

Har søkt masse på nettet men får bare opp Dancer Holding.

Håper noen sitter med opplysningene.

Mvh Anette

Ble vel opprinnelig bygget av Øystese Plast, men det er vel med Barracuda som med Bonanza; mange halvfabrikata og egne løsninger.

Har dere kjøpt lukket båt eller kalesjebåt med akterkabin?

TrondT

red: og selvfølgelig, gratulerer med ny båt og velkommen til båtplassen :yesnod:

Redigert av TrondT (see edit history)

Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC

Barracuda 30 :-)

Motor ble byttet i 96, da ble det satt inn en volvopenta TAMD 63 305hk, så båten går som et skudd!

Bilder har jeg ikke enda, siden vi fikk båten fredag. Må nok påberegne å pusse opp endel innvendig, men fikk den billig i forhold til de andre som ligger på Finn.

Så nå er det bare å krysse fingrene for at Marex'n vår blir solgt. Litt kjedelig å sitte med to båter...

Gratulerer med nye båt! Løsningen minner veldig om Fjord 880. Samme store akterkabin, og styrehuset ligner også veldig. Litt annerledes overbygg, dog. Men uansett ser det ut som en praktisk båt med god plassutnyttelse. Ingen sak å være 2 store og 2 små i denne båten! Og motoren trekker da kraftig opp, slik jeg ser det!

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Gratulerer med ny båt. Vår Baracuda 30 er i fra 1981 og har produksjons nr 004, og er produset av Grimstad plast. Han som stod bak dette firmaet var også han som laget formen til den. Firmaet er forlengst lagtned, vedkomene skal hvist ha arbeidet på fabrikken til Wikingboat som noe senere kjøpte opp fjordfabrikken. Båten har også biitt støpt av andre i Grimstad område.Vår erfaring med båten er bare posetiv, vi har nå hatt båten i 8 år. https://baatplassen.no/bildearkiv/25/25383/barracuba_30_isefjaer

Grattis med ny båt, og dere kommer nok garantert til å trives med den båten.

Mine foreldre har en slik båt, og de har hatt den i mange år nå og har hatt stor glede av den.

Dessverre så er han nå så lei av småbåthavnestyre i kristiansand at han har mistet hele interessen for sjøen og båtlivet og har nå kjøpt seg bobil og skal selge båten.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

• 5 år senere...

Hei.Første Barracuda ble faktisk bygget på Nedenes i Aust Agder av mine to onkler. Etter god respons på Skølystmessa, ble det opprettet et selskap og de flyttet formen til Reddal i Grimstad for videre produksjon. Etter en stund, så solgte de selskapet og startet da med å bygge en båt som heter Cobra 35. osv osv

Om du sender meg en IM Anette, så kan du få telefon nr til onkelen min og satse på at han kan hjelpe deg videre :smiley:

Mvh

Roger

• 1 år senere...
Azimut 1 skrev On 26.3.2016 at 19.56:

Hei. Er det noen som kan si noe om fart på disse båtene. Ser der er en som har 305hk e det me fast aksel ? Å hvor mye knop??

Har nettopp kjøpt en Barracuda 30 fra 1981 som er meget velholdt. Fikk ny/brukt motor i 2006 som var en Yanmar 6LYA-STP 372 HK fra 2001. Den har nå gått 800t og gjør 26 knop på fast aksling/propell fra Sleipner. For å tåle denne trøkken ble båten noe omstøpt og forsterket rundt ny aksling.

• 11 måneder senere...

Jeg har en 2001 mod Barracuda 30 som skal gjennomgå en renovering. Er på utkikk etter målsatte tegninger/bilder av båt, både utvendig og innvendig. Har vært i kontakt med de som sist bygde Barracuda, men de har ikke tatt vare på noe. Kan noen ha liggende en brosjyre eller annet relevant materiell, mon tro?

Du trenger ikke vite all historikk på båten for registrering.. Har du 10år tilbake holder det med tinglysning i 1 mnd etter sjølovens paragraf §36

Har du ikke 10år tilbake sender du en stevning til tingretten der du bor og får eierskap på båten den veien. Sjølovens paragraf §35

Jeg har akuratt sendt inn stevning selv ;) 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...