Ulv I Startet 30.August.2010 Del på Facebook Startet 30.August.2010 Hei, Jeg har lagt ut annonse på båten, http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=24082882 og vi var et par stk som snakket om dette med prising av båt, og innhold i annonse osv. Jeg har lagt min litt over de andre som lå ute av samme type og år osv, bare min har endel ekstrautstyr som gjør ting enklere, og sparer evt. kjøper for mye arbeid ved ettermontering av slikt utstyr. Jeg mener at det er greit å legge litt på prisen, for det tar tid å strekke kabler og demontere, montere, og gjøre ting fint når det først skal monteres. Andre mener at det er bare tull, og alt ettermontert er bare å glemme og regne som tap, noe jeg ikke er enig i. I tillegg har jeg lagt inn utfyllende beskrivelse og utstyrsliste, dette for å få med evt. søkere som er ute etter båt som har visse ting montert/inkludert osv. Hva mener dere? Er annonsen for detaljert, for lite info, helt feil priset, ok priset osv. Vel, den rette prisen vet jeg nok ikke før evt. kjøper kommer med sitt bud, men ett sted må en jo begynne. Jeg kunne sikkert ha satt den rundt samme pris som de andre, men det burde vel være slik at en.. kall det 'GTE' modell bør koste mer enn en 'GT' modell når det kommer til utstyr, eller hva mener dere? Og til slutt, bildene som er lagt inn i annonsen, er de ok for å få båten til å fremstå innbydende? (har droppet alt av privat 'stæsj' osv, og bilder med folk eller dyr med, osv. ) Setter pris på tilbakemeldinger, både i form av positiv og konstruktive negative.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Fjordland Svart 30.August.2010 Del på Facebook Svart 30.August.2010 Syns annonsen såg bra ut eg. Personlig synts eg at det er bedre med for mye info enn for lite, så utfyllende beskrivelse er bra, så lenge den ikkje sporer av og blir kjedelig:) Prismessig har eg ikkje noe grunnlag for og uttale meg, da eg ikkje kjenner disse båtnene så godt. Det eneste eg savnet i annonsen var et par oversiklige bilder av cabinen forran. Gjerne og et bilde av stikkkøya slik at plasseringen av denne kommer bedre frem. Lykke til med salget:) Sitér dette innlegget Link to post
OnkelDonald Svart 30.August.2010 Del på Facebook Svart 30.August.2010 Hei! Jeg synes det er fint med en detaljert annonse, da slipper man å ringe for å høre detaljer som man kunne lest seg til. Samtidig går du kanskje glipp av noen telefonsamtaler på det, det kan være både positivt og negativt (hvis du er en god "selger"). Jeg ville allikevel tenkt litt på prisen du setter. Du vipper rett over 1.000.000 og jeg tror du mister mange som har satt taket sitt på 1mill. ved søk. Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Ben Sin Svart 30.August.2010 Del på Facebook Svart 30.August.2010 (redigert) 1. Dumt med skrivefeil i overskriften på annonsen. Tipper du har en Cummins. 2. Irriterende med sånne som deg som ramser opp en rekke andre båtmerker i annonsen. Sikkert for å få treff. 3. Med fare for at du trekker deg fra forumet, ( ) skal jeg ikke si at prisantydning var spenstig. 4. Tydeligvis noen bilder som ikke er fra din båt, da dørken i cockpit går fra å ha noe teaklignende belegg til å bli hvit. Mine tanker, siden du spør. Red: Tøff den der Structure scan modulen din! Redigert 30.August.2010 av Ben Sin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 30.August.2010 Del på Facebook Svart 30.August.2010 Synd og si det men i dagens marked så må du ligge billigst av tilsvarende båter skal du ha kjangs til og få et salg.. Vet bare hvordan jeg selv kikker etter båt.. Båttype,merke og pris LAV-HØY, de dyreste gidder jeg ikke og bruke tid på. At du har en duppedings mer enn andre er for de fleste tror jeg klinkende likgyldig så lenge båten innhar "norsk standard" som ankervinsj,varme,pysevisp. Uannsett lykke til Ulven i et TREEEEEEEEEEEEEEEEgt marked så sant man ikke gir det bort Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Heltpropell Svart 30.August.2010 Del på Facebook Svart 30.August.2010 (redigert) Veldig flott annonse!! "Sammenlign gjerne med båter som: sunseeker, bayliner, windy, askeladden, princess, fairlane, phantom, skorgenes, skarpnes og lignende", Det er blitt en forbasket uting på Finn der en pga dette får opp en hel haug med andre båter en ikke er interessert i. Det der bør folk holde seg for god til..er iallefall min mening :) Skyt meg :D Redigert 30.August.2010 av Heltpropell (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 30.August.2010 Del på Facebook Svart 30.August.2010 Hva var planen, Ulv ? Ønsker du deg større ? Dumt med båt uten dollbord ? Madammen gått lei ? Trenger penga til andre formål (uten å snoke:))? Men det overrasker meg at du har lagt ut hjertebarnet ditt ! Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 30.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2010 (redigert) Hei, takk for konstruktive tilbakemeldinger, det var akkurat dette jeg var ute etter. Jeg har fjernet hvilke båttyper den kan sammenlignes med, den ble lagt inn for å få flere treff fra folk som kanskje ikke kjenner så godt til Schaefer i Norge. Fortsatt mange som ikke har sett eller hørt om disse båtene, og de går jo glipp av en mulighet til å se på en båt som uten tvil kan sammenlignes med de andre båtene som nevnt av kvalitet og design osv. jeg har ikke hast med å selge, så om jeg må vente litt for å treffe den rette som er som meg å liker mye duppedingser som er kjekt å ha, så er vi villig til å betale litt ekstra for akkurat det, så lenge det er innenfor rimelighetens grenser. Derfor vil jeg ikke dumpe prisen for mye, men heller vente å få den riktige prisen for en såpass flott og god båt. Worry: Planen? Vel.. jeg har ingenting negativt å si om denne båten, og har bare positive ting å si om å ha en båt uten dollbord, osv.. Men en må jo si at det frister å bli med til Brasil å titte litt mer på en 300 med 2x200hk ;) Og ja.. du kan beskrive den som hjertebarnet med 2 streker under.. Redigert 30.August.2010 av Ulv I (see edit history) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Worry II Svart 30.August.2010 Del på Facebook Svart 30.August.2010 det frister å bli med til Brasil å titte litt mer på en 300 med 2x200hk ;) Og ja.. du kan beskrive den som hjertebarnet med 2 streker under.. Skjønner ! Mer lykke altså Lykke til Freddy ! Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 30.August.2010 Del på Facebook Svart 30.August.2010 (redigert) "Sammenlign gjerne med båter som: sunseeker, bayliner, windy, askeladden, princess, fairlane, phantom, skorgenes, skarpnes og lignende", Det er blitt en forbasket uting på Finn der en pga dette får opp en hel haug med andre båter en ikke er interessert i. Det der bør folk holde seg for god til..er iallefall min mening :) Dette er jeg forsåvidt enig i, iallefall om det er snakk om salg av båt av kjent kurrant merke. På en annen side kan det forsvares som ulv1 også sier, nettopp dersom båten er av ukjent merke eller evt selvbygg. Hvem er det som konkret leiter en båt under "annet" "Andre", neppe mange. Den dagen jeg vil finne på å selge min Scandinavien 260 sport, det meg beskjent finnes 4 av i Norge. Tror jeg ikke jeg ville kunne greie å trekke noens interresse ved å la være å remse opp andre båtfabrikanter av "tilsvarende" type. Da jeg kjøpte denne båten, søkte jeg forresten konkret på Bayliner, jeg er idag glad selger gjorde som ulv1 i utgangspunktet. Noen ganger er det nødvendig for å få vist frem andre alternativer som ikke er så kjente Redigert 30.August.2010 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 30.August.2010 Del på Facebook Svart 30.August.2010 i slike tilfeller er jeg enig... men bare da. Nevn gjerne hvilken modell du sammenligner båten med... i andre tilfeller varsler jeg finn hver gang jeg får mail pga slike. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Thorlyn Svart 30.August.2010 Del på Facebook Svart 30.August.2010 Du har fått 3 fot syken altså Jeg er ikke enig at det er en uting og skrive andre båtmerker, da jeg selv og vet om flere som har handlet /solgt netopp fordi DEN båten dukket opp.. Ofte fordi man kanskje ikke tror man kan få kjøpt en så ny eller "så flott" merke for kronene man legger inn.. Her på berget er vi gjærne fryktelig konsentrert om "Norske" merker og "glemmer" helt og kikke ut av boksen.. Lykke til igjen med salget Ulv I .. Flott annonse som er informativ.. det vinner du på Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
mask Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 Hei, Er enig at duppedingser skal takes med i betraktningen når en setter prisen på en båt. Når jeg ser på annonser så ser jeg på utstyrspakken som følger med båten, er dette utstyr som jeg vil ha i "min" båt så synes jeg det er en fordel og kjøpe det ferdig montert. Om det blir noen kroner mer enn andre eksemplarer så er jeg villig til å betale for det. Men folk som ikke vil ha dette utstyret snur seg gjerne mot andre eksemplarer der utstyrspakken er mindre, men det er jo helt greit. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 Eg ville tippe dette var ein båt til ca 700.000.- Stor weekendcruiser med to faste senger.. I samme klasse som Dynamic 9200. Kva er det eg ikkje ser? Eg likte den scanne-duppeditten. Men blir litt ovekill å betale ekstra for den ved bruktkjøp. Blucher...er det ein tangvekst? Såg ingen vrak der eg? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
benna Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 Dette ble jo gratis markedsføring "ULV 1"! Smart trekk Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 Tja ... Jeg vet ikke hva det kommer av, men det er noe ved annonsen som gjør at den liksom ikke fenger. Å lage gode annonser som ikke drukner i mengden er vanskelig. Er den for lang? Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 31.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2010 Benna: Etter å ha vært på dette forumet en stund, så er det nok ikke her jeg finner "kjøperen", så det er ikke et forsøk på markedsføring, men her er det såpass bredt spekter av båtfolk, folkibåt, osv at jeg får det jeg var ute etter, dvs tips og forslag om å gjøre en annonse så "fengende" som mulig, som Bliss nevner her. Muligens den er lang, men jeg vil ha teksten luftig og oversiktlig, slik at man ikke drukner i tekst og mister interessen av den grunn. Bliss, hva ville du evt. ha kuttet ned på i annonsen for å få den kortere? Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Hansi Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 Synes annonsen ser fin ut jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 En informativ og bra annonse, bra bildeutvalg. Et par tanker i et tregt marked (er i det selv): 1. Hva er et useriøst bud? Er det nødvendig å "skremme bort" kjøpere med det i teksten? Dersom det er en ren handel du vil ha, må sannsynligvis prisen være et forhandlingstema. Selvfølgelig overser du skambud. 2. Er det et "sjakktrekk" å utelukke innbytte? La oss si kjøper har en kurant mindre båt, er det ikke bedre å gjøre et kupp på den? Mindre kapital bundet, og kan selge den "billig" videre? Lykke til med salget! Det er nok med en kjøper..... Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 (redigert) Hei, jeg var en av de som snakket med deg om dette på chatten, utstyr/motormessig ser det knall ut, nye lowrancen er fin med LED skjermen, og får mye kult utstyr som kan kobles på, webasto gjør den mere brukbar hele året, og du har vel generelt utstyrt den riktig. Eegistereringen i skibsregistret er også +. Problemet for tiden er vel markedet, og mangel på kjennskap til merket, tenk deg hvor mange som har autosøk på f.eks. windy ghibli, kontra schafer 290, så blir det fort ikke så lett. prismessig har jo også ghibli generelt fått liten smell nå, og du får 05 mod med kad300 til <1 i annonserte priser. Hvordan er statestikk på annonsen? jeg har jo selv 2 båter tilsalgs, hvorav 1 godt kjent norsk merke, og 1 amerikansk, det litt rare der er at den amerikanske har mange flere treff, og har hatt mere respons. Tittet over alle schaefer jeg fant på finn, og pris/motorsmessig er du ganske jevnt med de andre tilsalgs, eneste jeg ser på som "trussel" er forhandlern i oslo sin demobåt, som er 2 år nyere, har nye 350hk'en og da kommer rett fra forhandler, noe mange nok vil foretrekke om de først skal ha en slik båt. Redigert 31.August.2010 av andersb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 Bliss, hva ville du evt. ha kuttet ned på i annonsen for å få den kortere? Ja det var det da ... Som jeg skrev så er det noe ved annonsen som gjør at den liksom ikke fenger helt, men jeg klarer ikke å sette fingeren på hva det er. Beklager at jeg ikke kan være til mer hjelp her. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 Den mangler damer Ulv 1. Damer!!. Ser flere av Scaefer selgerne har skjønt det.... Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 (redigert) Herregud.....det ser jo ut som de fleste damene selges med en Schaefer båt 7 annonser med damer + Schaefer og 4 uten... Redigert 31.August.2010 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Fjordland Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 Ser ut som mange bruker damer ja... Men du må jo skille deg litt ut i rekkene for å få solgt i dag. Så ka me å bruke noe annet enn damer? Ei håndfull sexy-lubne gamle menn? Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 Flisespikkeri vil nok de fleste hevde, men siden du spør....rett opp skrivefeil. Jeg hører til en (døende?) rase som irriterer meg over feil rundt sammensatte ord, a-la "lamme lår". (Dog har jeg ikke sagt at det svekker salgsmulighetene dine.) Det heter kjempefornøyde, og ikke kjempe fornøyde. Det heter fiskeforhold og ikke fiske forhold. ...og norske- og svenskekysten, og ikke Norske og Svenske kysten ...og til slutt - utstyrslisten og ikke utstyrs listen Ronald - i beste mening Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.