Brynjar Startet 30.August.2010 Del på Facebook Startet 30.August.2010 Min far har nå en slik motor fra tidlig 80-tall. Jeg har lett etter luftinntak/filter men finner ikke noe. Finner heller ikke noe i manualen som ligger i basen her. Hvordan får disse motorene luft?? Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
ptt Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 Drar vel luft inn inssugmanifolden som alle motorer uten turbo , Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 Kan hende at det er et inntak i toppdekselet som det er på gamle Sabb 2GZ Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Brynjar Svart 31.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2010 Drar vel luft inn inssugmanifolden som alle motorer uten turbo , Uten filter? Kan hende at det er et inntak i toppdekselet som det er på gamle Sabb 2GZ Tror ikke det er noe annet enn oljepåfyllingslokk.. må sjekke nermere. Takk for innspill. Rart at det ikke er nevnt noe om det i manualen... Jeg er bare litt skeptisk til luftinnsug uten filter. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
VannTro Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 Det "tusser" av marinediesler uten filter. Man har et helt annet miljø i et motorrom på en båt enn i en bil. Så senest for noen uker siden en som monterte inn en ny Ford i sin Tresfjord 29, den også uten filter(bare gitter). Må få nevne noe jeg så på Lyngås Rallycrossbane i Lier for mange år siden. Den ikke helt ukjente rallysjåføren Kjetil Bolneset overvar et bilcross stevne og jeg var tilfeldigvis der for å kjøre tauebil. På startplata sto en Renault Gordini hvor den oppfinnsomme eieren hadde klart å presse inn en Volvo B20 i motorrommet. Disse Renaultene hadde hekkmotor og bakhjulsdrift og var noen utrolig startraske djevler. Karen som kom fra langt oppi Sigdal hadde startproblemer og hadde åpnet motorluka for å se etter feil. Bort kom også Kjetil Bolneset for å ta en titt. Hva skuet hans øye.....2 stk Solex forgassere med gammel type te-sil stripset over innsuget. Hva i svarte er det der spurte Kjetil ? " Åååå, det tek unna den værste pukken" var svaret til Sigdølingen. Hvorpå Bolneset falt om i krampelatter på startplata Merittlista til Bolneset for de som måtte lure Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.