Jump to content

Båtplassens løsningsorientering. (Hekkbølger).

logget av

Recommended Posts

Noen tråder har en tendens til å gjenta seg selv i det uendelige til glede for noen og til kjedsommelighet for andre.

Det forundrer meg at informasjonsteknologien ofte blir brukt til ren underholdning når potensialet er mye større hvis man ønsker å oppnå noe gjennom handling. (Det nytter ikke å skrive handleliste hvis man ikke går i butikken og gjør innkjøpene fysisk).

I Hekkbølgesaken er jeg av den oppfatning at hekkbølger oppfattes forskjellig av både de som lager bølgene og de som føler dem på skroget for å si det bokstavlig.

Båtplassen er jo et samlingssted for båtfolk både med og uten erfaring og jeg føler forskjellene ofte fører til en krangel i stedet for å være samlende rundt et emne. Med så mange flinke og erfarne mennesker så burde det være mulig for båtplassen å forsterke varemerket Båtplassen gjennom å informere om viktige saker som øker trivselen på sjøen for alle.

Hvis man for eks. Hadde laget et standard informasjonsskriv om hekkbølger og fått Ingars velsignelse til å sette på Båtplassens logo så kunne de som vil skrevet dette ut på en printer og informert ved å henge dette opp i marinaer etc.

Jeg vil ikke utelukke at båtmagasinene også vil skrive noen ord om kampanjen.

Så kunne vi hatt en meningsmåling neste høst for å finne ut om informasjonskampanjen hadde noen effekt.

Tenkte du på noe sånt?

Hei alle båtvenner

På sjøen er det bølger. Både vind og andre båter lager bølger.

Husk derfor å sjøsikre før du forlater havnen. Pyntefigurer i gips, og

annet nips må derfor legges på forsvarlig sted. Kaffekopper og kanner har også

en lei tendens til å velte når du er på sjøen.

Unngå å lage sjenerende bølger for andre. Vær særlig oppmerksom i forbindelse med

havneområder. Ta en titt bak for å sjekke at du ikke drar opp for mye sjø. Vis særlig

hensyn ved passering av små båter. Hold god avstand. Overhold maks tillatte hastighet.

Jeg tenkte ikke på noen tekst, men at på Båtplassen finnes mennesker med erfaring fra maritim opplæring, mennesker som har gått gradene fra jolle til stor båt, mennesker med erfaring fra motorbåt, seilbåt etc.

Det finnes mennesker med gode skriveferdigheter og kanskje noen med erfaring fra reklamebransje etc.

Min erfaring er at man ikke oppnår resultater med mindre man er objektiv og løsningsorientert på samme tid. Og så må man ha noen som er flinke til å utforme budskapet og noen til formidle budskapet videre.

Hei alle båtvenner

På sjøen er det bølger. Både vind og andre båter lager bølger.

Husk derfor å sjøsikre før du forlater havnen. Pyntefigurer i gips, og

annet nips må derfor legges på forsvarlig sted. Kaffekopper og kanner har også

en lei tendens til å velte når du er på sjøen.

Unngå å lage sjenerende bølger for andre. Vær særlig oppmerksom i forbindelse med

havneområder. Ta en titt bak for å sjekke at du ikke drar opp for mye sjø. Vis særlig

hensyn ved passering av små båter. Hold god avstand. Overhold maks tillatte hastighet.

Sånn. Nå har jeg rammet den inn, slik at det bare er å skrive den ut og henge den opp.

Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...