kibo Startet 31.August.2010 Link til dette innlegget Startet 31.August.2010 Reima som driver dynamoen og sjøvannspumpa røk under fart. Dermed gikk alarmen. Innen jeg hadde fått sakket ned farta og stoppet motoren, sprutet det ut vann fra eksosmanifolden ( ?). Reima ble skiftet og det ble fylt på med vann. Men før jeg rakk og starte opp motoren, hørte jeg vannlekkasje. Så det renne ned under manifolden. En frostplugg som er ødeøagt ? Manifolden som ikke har tålt varmen ? Trenger tips... Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 31.August.2010 Link til dette innlegget Svart 31.August.2010 Vil nok tippe at det er noe som ikke har tålt varmen. Det beste er å få lokalisert hvor det renner fra. Legg gjerne inn et bilde av dette oxo....mye lettere å kunne gi gode svar da Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Brigg Svart 31.August.2010 Link til dette innlegget Svart 31.August.2010 Første sjekk bør være om det er sjøvann eller ferskvann/kjøleveske som lekker. Sansynligvis er det snakk om det siste. Dersom det renner ned under manifoilen kan det være lekkasje på rørene som forbinder varmeveksleren med blokka. Disse er utstyrt med o-ringer for tetning, og kan lekke dersom o-ringene er slitt slik at de kommer ut av leie når motoren går varm. Men dersom det ikke er ualminnelig trangt i motorrommet ditt bør det være mulig å komme til for å lokalisere lekasjen. En kraftig lykt og et lommespeil er kjekke hjelpemiddel. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.