bildoktoren Startet 31.August.2010 Del på Facebook Startet 31.August.2010 Jeg skal montere motor og seilbåtdrev (volvo penta 23hk)i en seilbåt som ikke har dette fra før. Trenger glassfiber platen som er til innstøping med motorfester og seilbåtdrevets tettering. Noen som kan peke ut retningen hvor jeg kan få tak på dette? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 Retningen avhenger av hvor du bor og det virker nærliggende å kontakte en VP-forhandler i naærheten. Sitér dette innlegget Link to post
bildoktoren Svart 31.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2010 hei. jeg bor i Ås. så Oslofjorden med omhengn skulle vel dekke meste av østlands området. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 Motorfundamentet følger med når du kjøper motor/drev. Sitér dette innlegget Link to post
opus Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 Heisan ! Hadde en slik glassfiber-motorbedding før, se fotos. Fikk også laget et avstøp til evt senere anledninger, men gikk tapt. Søk også etter en lang informativ tråd her inne om slik monteringsjobb. Sitér dette innlegget Link to post
jernkjøl Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 Er det en ny eller brukt motor du skal innstallere? Har motoren 120 S drev? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 (redigert) Herregud! Det er akkurat like mye informasjon i denne tråden som det var i den første tråden som ble stengt i går. Hvilken motor, vet nå ihvertfall at det er 23hk, men det er fortsatt noen å velge imellom, men tipper på MD11, MD2, E6, eller kanskje en 1052 ??? Det er forskjellige fester på de. Hvilket drev, 110S, 120S 130S, 150S osv. Denne tråden inneholder en del informasjon om emne. Bærum plastservice har muligens glassfiber beddingen, men de gikk konkurs for en stund siden, men ser ut som firmaet er oppe å går igjen med nytt navn. Bærum plast Volvo deler handles hos nærmeste Volvo Penta forhandler, eller i Volvo sin nettbutikk Er det en ny eller brukt motor du skal innstallere? Har motoren 120 S drev? Nye Volvo D1 kommer med 18,8hk eller 28,8hk (tror jeg, kommer ihvertfall ikke med 23hk) og leveres kun med 130S. Redigert 31.August.2010 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bildoktoren Svart 31.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2010 hei hei. alle. dette er over all forventning. 1. det er en brukt penta motor med 2. brukt seildrev 110. 3.overhales i vinter . 4. monteres til våren. 5. det jeg mangler er noe som vistnok kalles bedding.6. trenger den glassfiber biten som da skal støpes inn i båten. Tusen takk for all respons. Sitér dette innlegget Link to post
bildoktoren Svart 31.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2010 (redigert) hei hei. alle. dette er over all forventning. 1. det er en brukt penta motor med 2. brukt seildrev 110. 3.overhales i vinter . 4. monteres til våren. 5. det jeg mangler er noe som vistnok kalles bedding.6. trenger den glassfiber biten som da skl støpes inn i båten. Tusen takk for all respons. :wflag:motoren er en Penta MD11 Drever 110S Redigert 31.August.2010 av bildoktoren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 1.September.2010 Del på Facebook Svart 1.September.2010 (redigert) Hei. Bedding får du kjøpt hos VP forhandlere. Det blir fra tid til annen også annonsert slike på Finn-torget. Et annet alternativ er å prøve amerikanske nettbutikker. VP er stor der borte og det er helt sikkert mulig å spare noen kroner. Den verste jobben er å tilpasse beddingen, men tar du det rolig og kutter litt og litt så går det greit. Trenger du noen tips er det bare å ta kontakt. Jeg hadde ingen peiling før jeg satte igang med mitt prosjekt, men jeg forhørte meg litt og fikk kontakt med en svenske som hadde gjort jobben før. Jeg leste det jeg kom over om emnet og litt fant jeg ut etterhvert. Jeg gidder ikke oppdatere tråden med prosjektet mitt mer, men om det er noe du lurer på så har jeg tatt et par tusen bilder av jobben, så jeg kan nok bidra med en del tips. Lykke til Redigert 1.September.2010 av knutza (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 2.September.2010 Del på Facebook Svart 2.September.2010 http://www.blocket.se/kalmar/Reservdelar_volvo_penta_gummitatning_s_drev_28429843.htm?ca=20&w=3 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.